Var det en eftremiddagsserie? Jeg kan i hvert fald huske en rigtig god Marco Polo serie også. Shogun var rigtig god. Den ville jeg gerne have et gensyn med.
Jeg synes ikke DR og TV2 er så gode til at sende historiske serier som de har været. Det er trist.
Er der ikke nogen der kan huske Massada? Serien om romernes belejring af en jødisk fæstning på toppen af et bjerg. DET var dengang de kunne lave autentiske historiske dramaer.
Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Det gjorde de nemlig - En rigtig god serie med et meget smukt soundtrack af Morricone. Jeg kan huske den for hovedrollen blev spillet af den samme skuespiller som var med i "Krull" som jeg dengang syntes var meget spændende :)
# 31 Jo - det kan jeg godt for min far var i en periode i Mellemøsten, så han fortalte en masse om den da den blev vist.
Der er jo også "Jeg Claudius" og mange andre, men jeg tror bare ikke tiden er til den slags serier, men det kan jo være at film som "Master and Command" bringer behovet frem igen, ligesom "Saving Private Ryan" gjorde det med WWII serier.
Ja, slutningen var barsk. Der er mange billeder der har gjort voldsomt indtryk på mig dengang. Kan stadig huske meget tydeligt hvordan de lagde mennesker i kastemaskinerne og sendte dem op mod fæstningen.
Jakob
En ting der er blevet HELT SKIDT er TV's efterårsferie-udsendelser. I gamle dage vidste man at når der var efterårsferie kom der en MASSE godt i TV. Især sendte de mange historiske serier. Fx Vilhelm Tell osv.
Den slags ser man faktisk ikke mere. Sørgeligt, ganske sørgeligt.
Jakob
#31 Shogun har da lige kørt (kører stadig?) som Tømmermands TV på Zulu. De gav os også et gensyn med Dick Turpin. Og hvor er det fedt, at få de gamle Muppet Shows tilbage på DR2. De bliver optaget; hvert og ét!
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
Ok, det er rigtigt... Vi er bare så mange der ikke har adgang til Zulu, så jeg mener faktisk ikke den tæller som en af de store kanaler. Frækt jeg ikke kan tage den med den lille stofapakke. :-(
Buhuuuu - jeg mistede Zulu netop som de begyndte at sende Dick Turpin. Det gjorde sq ondt.
Jakob
#31 Kalle Ferm 22 år siden
Jeg kan i hvert fald huske en rigtig god Marco Polo serie også. Shogun var rigtig god. Den ville jeg gerne have et gensyn med.
Jeg synes ikke DR og TV2 er så gode til at sende historiske serier som de har været. Det er trist.
Er der ikke nogen der kan huske Massada? Serien om romernes belejring af en jødisk fæstning på toppen af et bjerg. DET var dengang de kunne lave autentiske historiske dramaer.
Jakob
#32 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#33 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg vil da sige, at de også stadig kan lave historiske serier.. Band of Brothers er da en god serie. :)
Det siges jo oss', at Tom Hanks og Spielberg, sammen med HBO har tænkt sig at lave en ny serie i samme stil.
#34 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
Der er jo også "Jeg Claudius" og mange andre, men jeg tror bare ikke tiden er til den slags serier, men det kan jo være at film som "Master and Command" bringer behovet frem igen, ligesom "Saving Private Ryan" gjorde det med WWII serier.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#35 Kalle Ferm 22 år siden
Ja, OK - det har du ret i. Det jeg bare savner er flere historiske epos'er. Der burde jo være nok at tage af!
#36 Spanner 22 år siden
Og Marco Polo kørte om eftermiddagen.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#37 Kalle Ferm 22 år siden
Der er mange billeder der har gjort voldsomt indtryk på mig dengang. Kan stadig huske meget tydeligt hvordan de lagde mennesker i kastemaskinerne og sendte dem op mod fæstningen.
Jakob
#38 Kalle Ferm 22 år siden
Den slags ser man faktisk ikke mere. Sørgeligt, ganske sørgeligt.
Jakob
#39 Captain Vallo 22 år siden
Shogun har da lige kørt (kører stadig?) som Tømmermands TV på Zulu. De gav os også et gensyn med Dick Turpin.
Og hvor er det fedt, at få de gamle Muppet Shows tilbage på DR2. De bliver optaget; hvert og ét!
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#40 Kalle Ferm 22 år siden
Buhuuuu - jeg mistede Zulu netop som de begyndte at sende Dick Turpin. Det gjorde sq ondt.
Jakob