Gravatar

#1 inflector 15 år siden

Hola

Vi skal i løbet af efteråret arbejde med temaet mennesker og maskiner på min skole, og jeg kunne i den forbindelse godt bruge en film eller 3 som kunne ses i løbet af ugen, vi kommer nok ikke til at se dem alle, men det kunne være rart at have lidt at vælge i mellem. Det må godt være en film, hvor der er lidt at arbejde med efterfølgende. Jeg har selv tænkt på Blade Runner.

På forhånd tak.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 15 år siden

2001!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Benway 15 år siden

Udover 2001 kunne andre forslag f.eks. være Metropolis, Silent Running, Westworld eller Alien. Alle de film giver et ret godt oplæg til diskussion.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 inflector 15 år siden

Jeg tror mine elever vil begå kollektivt selvmord, hvis jeg viser 2001. Jeg glemte og sige at det er for 7-9 klasse.
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg var da ret glad for 2001, da jeg så den i 9. klasse =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 lyspunkt 15 år siden

Der er da de "fantastiske" film Virus eller Runaway
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#7 inflector 15 år siden

#5 der skal såmænd nok være nogen den vil tiltale, men størstedelen vil kræve mit hoved på et fad. Det må godt være lidt lettere tilgængeligt.
Gravatar

#8 HonoDelLoce 15 år siden

Hvis det er til unge dudes & dames, hvad så med Matrix ? Det er da lige til højrebenet, vil jeg næsten mene :)

Hverken 2001 eller Blade Runner taler vidst til fællesnævner hos unge nutildags :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Spanner 15 år siden

I, Robot
The Matrix
Terminator
TRANSFORMERS!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 inflector 15 år siden

#8+9 har lige siddet og luret på The Matrix, har sågar fundet et glimrende undervisnings materiale, tak for input. Hvorfor jeg ikke selv tænkte på den ved jeg ikke lige :p

#9 haha ville gerne se de gamle sure koner på jobbet hvis jeg kom slæbende med Transformers.

Det er lidt svært, der skal helst være noget at arbejde med efter filmen er set færdig, og den må helst ikke være for svært tilgængelig for flertallet.

Skriv ny kommentar: