Så mange bud og så er Oh Dae-Sus kamp med hammeren i Oldboy ikke blevet nævnt. Fantastisk one-take, fantastisk koreografi og fantastisk slåskamp. får gåsehud hver gang jeg ser den.
charles freck thought, "at least I got a good wine".
42: Så var det jo godt at du nævnte den! Jeg har desværre endnu ikke fået den set, men efter omtalen at dømme bliver det nok en direkte fra Fona-til-DVD-afspiller-film.
44: "Ogre kampscenen i Fellowship of The Ring": Ja, men KUN i Extended Edition udgaven. Den er forbedret væsentigt i forhold til theatrical version, hvor man stort ikke kan se, hvad der foregår.
Den fantastiske duel i filmen "Drive", imellem Marc Dacascos og en flok gangstere bevæbnet med elektro knipler, på et hotel. Dele af scenen foregår bla. også i et autoværksted, hvor diverse skruetrækkere og andet gøjl får et par ture rúndt i lokalet. Det er cool, medrivende og forrygende underholdende.
(2) -
Afslutningen i "Way of The Gun" hvor Benicio Del Toro og Ryan Phillipe dueller imod altid gustne James Caan og hans slyngler. Helt eminet og bragende godt klippet skudscene, med nogle af de bedste og mest kraftige lydeffekter, jeg har udsat mine øre for.
(3) -
Og så er der selvfølgelig den klassiske biljagt i "Bullitt", hvor Steve McQueen gir den fuld skrue ned af San Franciscos bakketoppe. Cool åbning på scenen, hvor de to duelanter kræser om hinanden som to rovdyr, godt bakket op af det funky og lettere boblende score. Derpå udvikler det sig så til high octane pursuit i svimlende fart. Jeg vil påstå, at det stadig er den beste biljagt i filmhistorien. Både mht. koreografien og intensiteten.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#41 filmz-Wacker 18 år siden
Blade: Hvor Wesley giver den gas i slagterhuset med confusion blæsende ud af højtalerne
The Boondock Saints: Sidste shootout + mange andre
http://www.samarit.dk
#42 filmz-mathias- 18 år siden
#43 18 år siden
#44 El vez 18 år siden
Jagt-scenen med Major og og Batô i "Ghost In The Shell".
Ogre kampscenen i "Fellowship of The Ring".
Biljagt scenerne i "Bourne identity" og "Ronin".
Den første gladiatorkamp og også Sven-Ole vs. Maximus i "Gladiator".
#45 chandler75 18 år siden
#46 chronaden 18 år siden
#47 filmz-Daedalos 18 år siden
matrix shootout i lobby
og så aliens med vasquez som nævnt.
How much does life weigh?
#48 18 år siden
#49 NightHawk 18 år siden
(1) -
Den fantastiske duel i filmen "Drive", imellem Marc Dacascos og en flok gangstere bevæbnet med elektro knipler, på et hotel. Dele af scenen foregår bla. også i et autoværksted, hvor diverse skruetrækkere og andet gøjl får et par ture rúndt i lokalet. Det er cool, medrivende og forrygende underholdende.
(2) -
Afslutningen i "Way of The Gun" hvor Benicio Del Toro og Ryan Phillipe dueller imod altid gustne James Caan og hans slyngler. Helt eminet og bragende godt klippet skudscene, med nogle af de bedste og mest kraftige lydeffekter, jeg har udsat mine øre for.
(3) -
Og så er der selvfølgelig den klassiske biljagt i "Bullitt", hvor Steve McQueen gir den fuld skrue ned af San Franciscos bakketoppe. Cool åbning på scenen, hvor de to duelanter kræser om hinanden som to rovdyr, godt bakket op af det funky og lettere boblende score. Derpå udvikler det sig så til high octane pursuit i svimlende fart. Jeg vil påstå, at det stadig er den beste biljagt i filmhistorien. Både mht. koreografien og intensiteten.
#50 18 år siden