Gravatar

#1 HonoDelLoce 19 år siden

Hvilket remake, der indtil videre er blevet lavet, eller annonceret, synes i, er det mest skandaløse? Altså - nærmest blasfemi?

-

Og hvilket remake ville i mene ville være det mest skandaløse, hvis det en dag blev lavet?

Personligt synes jeg at et remake af Godfather-filmene eller Gone With The Wind ville være det mest blasfemiske, man kunne finde på..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2 zombieman 19 år siden

Dawn of the dead: Hvorfor pille ved en film der allerede er perfekt og jo genindspilningen var da en udemærket action/gyser men originallen var bare så meget mere.

Lick my plate you dog dick
Gravatar

#3 Bates 19 år siden

Ja godfather ville være helt ude i skoven!

Oldboy remaket er også tæt på blasfemi.
http://www.imdb.com/title/tt0425320/

Man kan da kun håbe på at de har droppet det!
Gravatar

#4 HonoDelLoce 19 år siden

Hov du! Så lige, at jeg ikke selv havde nævnt nogle allerede lavet :)

Men generelt synes jeg, at det er den asiatiske branche, det går mest ud over.. Film som The Ring og The Grudge (og til dels Dark Water, selvom det er en af de bedre remakes..) skulle aldrig have været lavet.. In my book..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

Planet of the Apes!

Jeg har sjældent været så skuffet som da jeg forlod biografen efter dette makværk. Mage til lorteslutning, skal man lede længe efter. Og så fra en instruktør som Tim Burton.

Psycho remaket har jeg ikke set, men det er skandaløst overhovedet at remake mesterværk og som sådan også Planet of the Apes.

Vertigo og Casablanca og Syv Samuraier (...nå nej, den er jo remaket utallige gange)!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-ataris 19 år siden

Bollywood har vist også lavet nogle eftersigende ret pinlige remakes af bl.a. Oldboy, Fight Club og Reservoir Dogs. Jeg plejer for det meste at undgå remakes.

Jeg er enig med #3 i Oldboy. Derudover er jeg også lidt irriteret over mulige remakes af Infernal Affairs, JSA, A Tale of Two Sisters og Battle Royale. Hvorfor lave et remake af en film, når den højst sansynligt vil blive inferior til originalen?
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#7 HonoDelLoce 19 år siden

#6 - Infernal Affairs er vel ikke længere at betegne som et muligt remake ? :)
Gravatar

#8 elwood 19 år siden

Singin in the Rain!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Patriarch 19 år siden

Planet of the Apes...

Og ja - Godfather er også den film jeg mindst kan forestille mig remade.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#10 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg følger trop om "Planet Of The Apes"...havde virkeligt lyst til at knuse hver knogle i Tim Burtons krop efter jeg havde set den.

"The Singing Detective" er en anden virkeligt irriterende remake over en helt brilliant TV-serie, ikke engang Downey Jr. kan redde filmen. Af nyere kan man jo nævne "The Pink Panther", Peter Sellers må vride sig i graven over Steve Martin. Leones "remake" af "Livvagten" er ikke elendig, men absolut ikke lige så fremragende som Kurosawas.

Af kommende remakes kan "Oldboy" og "Wicker Man" kun blive skandaløst elendige.

De ultimative frygtscenarier for mit vedkommende er "Das Kabinett Des Dr. Caligari", "The Good, The Bad And The Ugly", "The Marathon Man" og "Blade Runner".

Skriv ny kommentar: