Gravatar

#1 nathue 16 år siden

Filmvært forlader DR

Værten på DRs filmmagasin 'DR2 Premiere', Mikkel Munch-Fals, stopper i DR. Han vil skabe filmene selv frem for at anmelde dem.

'Sorte Kugler' og Drag Me To Hell var blandt de film, som Mikkel Munch-Fals kastede sig over i den seneste DR2 Premiere-udsendelse. Det skete i sæsonens sidste program den 8. juni, som dermed også blev det sidste program med Mikkel Munch-Fals ved roret.

Mikkel Munch-Fals har siden september sidste år været vært på DR2 Premiere. Nu har han besluttet at forlade jobbet for i stedet at koncentrere sig om selv at skabe film. Det er ikke et ukendt job for Mikkel Munch-Fals, som tidligere har produceret blandt andet kortfilmen 'Partus', der i 2007 indbragte ham en Robert.

"Det har været en stor glæde at have Mikkel Munch-Fals i DR. Med sine faglige viden, sin personlighed og sin vilje til at lege med tv-mediet har han fornyet den klassiske genre "filmmagasinet" og gjort DR2 Premiere til et markant og populært program," siger redaktionschef Søren Mikael Rasmussen fra DR Perspektiv.

Arbejder med nye værtsemner

DR arbejder allerede nu med andre mulige værtsemner. Indtil da har Mikkel Munch-Fals sagt det sidste ord i DR2 Premiere, som i sæsonafslutningen var:

"Film er eskapisme, når det er bedst. I biografen kan du blive forelsket, uden at det ender i en skilsmisse. I biografen kan du rejse til fremmede himmelstrøg uden at pakke en eneste kuffert. Og i biografen kan du spise popcorn..."

---

Nyheden er fra DRs pressesite.

Og et meget stort æv skal der lyder herfra... Mikkel er den suverænt bedste filmkritiker vi har haft på tv.. og en af de bedste værter nogensinde. ÆV...
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Well det minimale jeg har set til DR2 Premiere, så er jeg pænt ligeglad. Brød mig absolut ikke om programmets eller hans stil. Hvis han er den bedste filmkritiker på TV til dato, så er Chamberlain den bedste premierminister til dato i England.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: