Jeg vil gerne høre nogle kommentarer omkring denne film fra Coen brødrene, da jeg ikke har set den, men overvejr at købe den! Jeg er stor fan af Coen brødrenes Fargo og The Big Lebowski, så jeg blev meget interesseret da jeg hørte om Miller's Corssing... En gangsterfilm af Coen brødrene!! Så spørgsmålet er altså, er den fed, og hvis ja, hvilken dvd udgave skal jeg købe?
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Jeg har Special Edition-udgaven af filmen, og den er bestemt et kig værd efter min mening. Min bror, som er stor Coen-fan, var dog ikke så glad for den, som jeg var (selvom jeg også holder meget af Coen-brødrene).
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Jeg synes også "Miller's Crossing" er brødrenes bedste. Mangler dog stadigvæk at få set "Barton Fink", som efterhånden har samlet støv i snart 2 år på dvd-hylden :-) "Hudsucker Proxy" er også en personlig favorit, som er stærk undervurderet.
Jeg har det på samme måde som bruce - "The Big Lebowski" må være Coen-brødrenes absolutte hovedværk.
Brødrene har det jo med at lave deres egne visioneringer over klassiske genrer, og hvor "Lebowski" er brødrenes forsøg ud i Raymond Chandler detektiv-genren, er "Miller's Crossing" deres hommage til gangsterfilmene fra 30'erne. Filmen er fantastisk fotograferet af Barry Sonnefeld, der jo efterfølgende fik succes som instruktør. Plottet er en smule snørklet, og jeg skulle se den et par gange før den rigtig voksede på mig (men sådan havde jeg det også med "Lebowski").
Og Insider - skam dig, kan du så få set "Barton Fink" :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg var en smule skuffet over Millers Crossing. Den er utrolig langtrukket og jævn kedelig... pånær de sidste 15 min. Den er flot i nogle scener (især ude i skoven).
Men jeg kender dog mange der synes at det virkelig er en god film. Måske burde jeg give den en chance mere en dag.
Jeg er selv stor Coenfan, men synes Millers er den næst svageste. Barton Fink er den lavest rangerende imo. Toppen er selvfølgelig Fargo, som også er min #2 ynglingsfilm nogensinde, og nok den jeg har set flest gange efter Aliens. Ellers er deres komedier toppen, og Lebowski lærte mig om white russian :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 filmz-michaell 20 år siden
Så spørgsmålet er altså, er den fed, og hvis ja, hvilken dvd udgave skal jeg købe?
#2 filmz-gofferoffer 20 år siden
#3 JannikAnd 20 år siden
#4 The Insider 20 år siden
#5 filmz-Bruce 20 år siden
#6 chandler75 20 år siden
Brødrene har det jo med at lave deres egne visioneringer over klassiske genrer, og hvor "Lebowski" er brødrenes forsøg ud i Raymond Chandler detektiv-genren, er "Miller's Crossing" deres hommage til gangsterfilmene fra 30'erne. Filmen er fantastisk fotograferet af Barry Sonnefeld, der jo efterfølgende fik succes som instruktør. Plottet er en smule snørklet, og jeg skulle se den et par gange før den rigtig voksede på mig (men sådan havde jeg det også med "Lebowski").
Og Insider - skam dig, kan du så få set "Barton Fink" :)
#7 Corgan 20 år siden
Jeg var en smule skuffet over Millers Crossing. Den er utrolig langtrukket og jævn kedelig... pånær de sidste 15 min.
Den er flot i nogle scener (især ude i skoven).
Men jeg kender dog mange der synes at det virkelig er en god film. Måske burde jeg give den en chance mere en dag.
#8 davenport 20 år siden
Toppen er selvfølgelig Fargo, som også er min #2 ynglingsfilm nogensinde, og nok den jeg har set flest gange efter Aliens.
Ellers er deres komedier toppen, og Lebowski lærte mig om white russian :)
#9 aknot 20 år siden
#10 jessup 20 år siden