Gravatar

#1 filmz-tom welling 18 år siden

Hej Folkens.

Jeg og 4 andre mennesker er igang med at skrive et projekt om blogging på universitetet, og som et led deri har vi også hver især oprettet en blog. Jeg skriver mest om film/tv, Japansk/Kinesisk kultur, spil og anime. Det er de ting, der interessere mig mest. Der er sikkert også nogen af jer herinde, der har de interesser;-) Men jeg ville da være glad for, hvis I kom forbi, og eventuelt lige gad smide en kommentar om det jeg skriver, og hvad I synes om min blog:) Det er første gang jeg skriver en, så håber I vil følge lidt med;)
http://somasu.blogspot.com/
Gravatar

#2 filmz-Bruce 18 år siden

#1 Godt at høre, at du er kommet dig. Keep up the spirit! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-tom welling 18 år siden

Tak for det:) Ja, det var en hård omgang, men nu går det heldigvis fremad. Skal til kontrol på onsdag, så er da lidt nervøs. Men det går nok:) Må bliver nødt til at se lidt positivt på det, selvom det kan være svært nogengange.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 18 år siden

#3 Det kan jeg godt forestille mig, selvom det nok er umuligt for en udenforstående, som ikke har prøvet det, at sætte sig ind i. Thumbs up! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 davenport 18 år siden

Håber din kontrol gik godt i dag, og du kommer ovenpå. Det er en frygtelig sygdom, som jeg inderligt håber de snart finder en fuldstændig cure for.
Er selv diabetiker, som dog er til at leve med. Men man bliver til tider bange for fremtiden.
Som en vi mødte på ferien sagde: "De kan sætte mænd på Månen, så hvorfor kan man så ikke kurere de her sygdomme?"

Uden at blive for konspiratorisk, så tror jeg altså, at der er for mange penge i fremstilling af medicin, til at det kan betale sig at kurere mennesker.
Har hørt om uhyrelige summer for hjerte og kræftmedicin, som folk næsten ikke kan se sig ud af.
Det kan ikke passe, at små piller koster så meget. I min verden koster en hjertetablet og en panodil sku det samme at fremstille. Processen er vel den samme?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 lagoni 18 år siden

Det man betaler for ved medicin er forskningen. Panodiler har nok ikke brug for så megen forskning mere som fx hjertemedicin, hvor der konstant skal forskes i effekt og bivirkninger.

Dermed ikke sagt noget medicin ikke er for dyrt, det er det sikkert.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 davenport 18 år siden

Der er vel også flere forskningskroner til hjertemedicin end til panodiler, så det burde vel udligne sig?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 lagoni 18 år siden

Hvis det er industrien selv der forsker og udvikler, skal de ha' det tjent ind igen. Ved ikke hvordan det forholder sig med statsstøtte.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 filmz-kaotmus 18 år siden

#7: nej, det er der faktisk ikke, for det meste forskning inden for medicin er privat finansieret (Novo etc. er jo private firmaer). Alle har brug for panodiler en gang imellem, og heldigvis har kun en brøkdel af befolkningen brug for hjertepiller. Derfor er markedet større for panodiler, og derfor er det en bedre investering. Og vi taler milliarder i investeringer før en pille er på markedet...

Det emne, der investeres suverænt flest penge i er fedme. Det er primært en livsstilssygdom, men det er en livsstilssygdom blandt velhavende, vestlige mennesker. AIDS ligger noget længere nede ad listen - fordi det primært er fattige afrikanere, der lider af den.

Hvis det var mine penge, ville jeg også investere dem på den måde... Det er en af de "gode" ting ved privatiseret forskning...
Gravatar

#10 filmz-tom welling 18 år siden

Kontrolbesøget gik godt. Jeg var meget nervøs, men alt var som det skulle være:)

Skriv ny kommentar: