Jeg har fået sådan en 4 stk. biografstole og er i tvivl om hvordan de monteres bedst. Det er klart at det vil være bedst at skrue dem i gulvet, meeen det er da vist også lige lidt drastisk. Jeg overvejer at købe en form for bordplade og skrue dem i, tror I det holder ordentligt?
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer..
#1 Jeg har været i samme situation som du og været alle overvejelser igennem. Det nemmeste og i mine øjne, bedste, er at lave et podie. Så kommer man også lidt op i siddehøjde.
Køb 1 stk MDF plade af 4-5 cm tykkelse, eller to stk af 2-3 cm (det gjorde jeg og så savede vi hul i midten på den nederste MDF plade, så vi kunne fastgøre skruerne nedefra gennem den ene PDF plade). De skal være lange og brede nok til, at der er ca. 50 cm. rundt om "fødderne" på de to yderste stole. Tro mig, podiet rokker sig ikke ud flækken. Find ud af nøjagtig, hvor hullerne skal bores i henne og betræk podiet med gulvtæppe. Derefter spændes stolene fast.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2 Lyder helt sikkert som en god løsning. Personligt har jeg valgt "bordpladeløsningen". Jeg to en plade der var ca. 3cm tyk ½m bred og 1½m lang og monterede stolene (jeg har tre) på den. Det virker uden problemer, men er nok ikke ligeså imponerende.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#1 filmz-Alex Sønderby 18 år siden
Jeg har fået sådan en 4 stk. biografstole og er i tvivl om hvordan de monteres bedst. Det er klart at det vil være bedst at skrue dem i gulvet, meeen det er da vist også lige lidt drastisk. Jeg overvejer at købe en form for bordplade og skrue dem i, tror I det holder ordentligt?
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer..
Mvh. Alex
#2 filmz-Bruce 18 år siden
Køb 1 stk MDF plade af 4-5 cm tykkelse, eller to stk af 2-3 cm (det gjorde jeg og så savede vi hul i midten på den nederste MDF plade, så vi kunne fastgøre skruerne nedefra gennem den ene PDF plade). De skal være lange og brede nok til, at der er ca. 50 cm. rundt om "fødderne" på de to yderste stole. Tro mig, podiet rokker sig ikke ud flækken. Find ud af nøjagtig, hvor hullerne skal bores i henne og betræk podiet med gulvtæppe. Derefter spændes stolene fast.
#3 frahm-2 18 år siden
Lyder helt sikkert som en god løsning. Personligt har jeg valgt "bordpladeløsningen". Jeg to en plade der var ca. 3cm tyk ½m bred og 1½m lang og monterede stolene (jeg har tre) på den. Det virker uden problemer, men er nok ikke ligeså imponerende.