Gravatar

#11 filmz-Liou 17 år siden

Netop på grund af at Oblivion er nemt at fordøje er det blevet et kæmpe hit og har skabt massevis af nye rollespils fans til glæde for de eksisterende så du må da indrømme at det trods alt er godt for noget.

Nu vælger jeg ikke at genemføre samtlige Guilds med den samme person da det netop ikke ville give nogen mening rent identitets mæsigt. Du kan ikke både være den godhjertede helt der redder hele Cyrodiil og samtidig en lusket morder der vil gøre alt for penge. Okay det kan du godt men det er ikke sådan jeg vil spille det. Nu er jeg rimelig ny i rollespils genren men i hvilket rollespil vil du ikke gentage dig selv hvis du vælger at genemføre de samme Quests?

Jeg tror vores smag er forskelig... jeg elsker Oblivion og du hadder det. Jeg var glad for at høre hvorfor du ikke kunne lide det omend jeg ikke synes at alle de ting du kritiserede det for var beretiget.
Gravatar

#12 filmz-Liou 17 år siden

Virkelig ikke flere der har spillet disse spil?

Man skulle da tro at der var iværtfald en håndfuld med alle de konsol brugere på filmz
Gravatar

#13 filmz-Liou 17 år siden

Nogen der ved om der findes titler til Playstation 3 der minder om disse 2. har lige fået en. skal selvfølgelig have fat på Oblivion til den da jeg skiller mig af med min 360er og Oblivion bør stå på en værd spil hylde.
Gravatar

#14 Spanner 17 år siden

Det ser desværre lidt tyndt ud med RPGs til PS3. LOTR: The White Council er så vidt jeg ved blevet stoppet på ubestemt tid.

Så er der bare Bethesdas Fallout 3 tilbage. Jeg elsker Fallout serien, men som du ved, er jeg ikke pjattet med det, de gjorde med Oblivion - og det ser desværre ud til at de måske kommer til at ødelægge det.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 filmz-Liou 17 år siden

Fallout er en mulighed men jeg er mere til Medieval Europe typen. Håber at Gothic IV kommer til Playstation 3. De har jo bekræftet at den kommer til Next Gen konsolerne men ikke hvilke. Gad vide om vi nogensinde får Fable II at se på Sonys sorte monster.

i lang tid har RPG (specielt Medieval Europe Fantasy RPG) været forbeholdt PC markedet men der er ved at ske en opblødning så jeg håber at vi snart får nogle fede titler at se.
Gravatar

#16 filmz-grev_michal 17 år siden

Jeg er en stor fan af elder scrolls og jeg har til dags dato stadig brugt mange mange flere timer på morrowind end oblivion. Gad ikke engang at gennemføre sidstnævnte.

Jeg er 100% pc gamer, rører ikke engang en konsol. - Det er dog tydeligt at Oblivion er udviklet med henblik på konsol markedet. De forskellige controls, inventory osv er blevet dummet enormt meget nem og hvad der er endnu være i mine øjne er at gameplayet slet ikke er det samme.

For mig virkede min karakters udvikling lidt ligegyldig, questene fangede mig ikke - og sværhedsgraden er blevet betydelig mere kedelig og let. Funktionen med at man møder de samme lvl monstre uanset hvor man vender sig hen ødelægger meget af det sjove i spillet.

I morrowind var historien meget mere genneført, udviklingen af spilleren samt at man kunne sidde og glæde sig til at man var stærk til at få fat et armor eller våben i en quest var også en stor motivations faktor. Det hele føles meget mere frit og balanceret. For slet ikke at tale om alle de massive mods man kan benytte.

Hvad angår grafikken så er det aldrig noget jeg bedømmer et spil på - men tommelfingerregelen er normalt: Jo bedre grafik - jo ringere spil.

Gravatar

#17 filmz-Liou 17 år siden

du skrev, men tommelfingerregelen er normalt: Jo bedre grafik - jo ringere spil.

Her kan jeg ikke være mere uenig. Grafiken er ikke den afgørende faktor... gameplayet er spillets sjæl men grafik kan gøre rigtig meget for et spil og selvom der har været mange grafisk flotte titler som skuffede har der også været mange gode. Hvis jeg absolut ikke skal nævne Oblivion kunne vi jo passende tage Gears of War og Crysis. Gears of War sage aldrig mig noget men jeg ved at mange elsker det.

Hvis du ikke engang gad at genemføre Oblivion er det jo heler ikke rimeligt at kalde Morrowind for vinderen men det samme kan man jo sige om mig da jeg ikke har genemført Morrowind... jeg ville gerne men min pc gør vrøvl.

Du er Die hard PC gamer og jeg er Die hard konsol gamer... alerede her ser vi den helt store forskel. Jeg giver dig ret i at Oblivion er udviklet med hendblik på konsol markedet. menuerne taler sit tydelige sprog, det kan virke lidt skummelt taget i betragtning af at de 2 første ES Spil var PC ekskusive men nu om dage er der langt flere penge i konsolerne så man kan ikke bebrejde udviklerne.

Jeg er helt enig med dig i at Auto leveling er noget skidt. Ingen tvivl om at det er Oblivions største svaghed.

Jeg er konsol spiller og bruger derfor ikke mods så det er ikke rimeligt af mig at udtale mig om det.
Gravatar

#18 Spanner 17 år siden

Som PC gamer ser man klart hvordan konsol gaming er ved at ødelægge RPGs med spil som Oblivion. Det er den laveste fællesnævner lige så snart et spil bliver lavet til både konsol og PC.

Jeg er ikke helt enig i det med grafikken.

Jo mere spildesignerne fremhæver den gode grafik og tekniske landvindinger - jo ringere spil
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 filmz-Liou 17 år siden

Det burde ikke være nødvendig for mig at fremhæve at Morrowind også var et konsol spil.

Jeg er som sagt ikke enig men skidt med det.

grafiken vil blive ved med at forbedre sig uandset om du kan lide det eller ej da det er fremtiden og en af de mest naturlige måder at forbedre spil på. jeg fatter ikke folk der er modstander af flot grafik. det er da fedt med foto realisme, spillet bliver mere virkelighedstro af det. Grafik er ikke det vigtigste men det kan gøre meget for et spil. lidt ligesom med kvinder lol.

det er det indre der tæller men derfor vil man jo gerne have et lækkert ydre.

Konsoler har ikke set vildt mange RPG udgivelser men det er noget der er ved at ændre sig og som RPG fan (dog ikke MMO) glæder det mig men jeg ville også bifalde at de adskilte PC og konsol versionerne lidt mere så PC folket kan have deres version af spillet og Konsol spillerne deres. der er trods alt så meget forskel at et forskeligt menu system ville gavne meget.
Gravatar

#20 filmz-grev_michal 17 år siden

Jeg ved godt at min kommentar var ret generaliserende, men det var jo ligeså meget for at sætte tendensen på en spids.

Selvfølgelig er der nogle spil som sørger for at mestre både gameplay og grafik, men det er bare de færreste. Nu har jeg jo også fuldt med udviklingen ligesiden jeg havde min første amstrad I sin tid.

Min erfaring er bare at der er så få spil i den her tidsalder hvor gameplayet bare kommer i nærheden af de tidlige spil. Dengang var de grafiske dele jo meget begrænset og var derfor nødt til at bassere en bestseller på gameplay alene, det har desværre ændret sig igennem årene.

Faktisk er de mest successfulde nyere spil faktisk bare nye udgaver af gamle spil med bedre grafik - netop fordi de har taget gameplayet med over i den nye udgivelse, eller ihvertfald i nogle tilfælde. I andre har man nærmest ødelagt franchisen.

Personligt afskyr jeg også alt det mmorpg's man bliver fodret med i disse år - har ikke rørt nogen af dem og kommer aldrig til det. Bethesda er det bedste bud på singleplayer rpg der er i øjeblikket, derfor er jeg dog stadig skuffet over Oblivion. På den positive side så er de ikke hoppet med på online vognen så deres respekt er trods alt intakt.

Personligt håber jeg lidt at den gamle 3do franchise might and magic bliver genoplivet - var enormt skuffet over dark messiah som har ligeså meget med rollespil at gøre som kaffe har med et dørhåndtag. Man kan så bare håbe på at den bliver en success så de måske får råd og lyst til at prøve at genoplive ånden i den oprindelige franchise.

Skriv ny kommentar: