Gravatar

#1 inflector 23 år siden

I lyset af at den forrige tråd var ved at være lidt tung, og fordi fortsættelser er på mode, har jeg taget mig den frihed at oprette en sequel til Movie Quote Trivia.

Jeg vil gerne starte med at genopfriske reglerne, som de blev fastlagt af Vassago:

Den person, der gætter mit quote får lov til at skrive det næste quote... Osv.

Quotes er ikke gættede før vedkommende, der har skrevet det, har bekræftet det.

Quotes skal være fra en film der er/har været tilgængelig for de fleste - så ikke noget med quotes fra serbokroatiske dogmefilm eller lign.

Quotes skal helst komme fra originalfilmen. Quotes som "Houston! We have a problem." har jo været brugt i nu snart 2 millioner andre film end lige "Apollo 13". Quotes skal helst være længere end bare en 3-4 ord, medmindre at det er en kendt sætning som f.eks. "Redrum! Redrum! Redrum!". Det er iorden at bruge en dialog mellem 2 personer som quote - så længe vi ikke snakker novelle længde.

Såfremt at ingen kan gætte det, kan man spørge efter hints. Så skal vedkommende, der har skrevet quotet komme med nogle hints. Det kan være alt fra plot, location, instruktør, skuespiller osv.

Og husk at denne gang må der maksimalt gå 2 dage fra et quote bliver bekræftet til der bliver skrevet et nyt.

Jeg vil gerne have lov til at lægge ud med det første quote:

Good? Bad? I´m the guy with the gun!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 MikkelHJ 23 år siden

Det er Army Of Darkness AKA Evil Dead 3 AKA The Medieval Dead.
En kanon film.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#3 inflector 23 år siden

hehe korrekt
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 23 år siden

"Well, what would you do if you had a brain ?" :-)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 23 år siden

One more ... Two qotes from another great movie ...

"May those who love us, love us. And those who don't love us - may God turn their hearts. And if He cannot turn their hearts, may he turn their ankles, so that we may know them by their limping"

og

"God was showing off when he made you !"

Gravatar

#6 filmz-XENTiNEL 23 år siden

det er da vidst lidt en gammel sag du har gang i der... det er fra The Wizard of Oz?!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 23 år siden

Yepper - men kan du gennemskue den anden #5 ???

Gravatar

#8 MikkelHJ 23 år siden

Drop det, det er min tur!

Jeg gættede inflectors quote, derfor får jeg lov til at fremsætte det næste, der lyder således:

A: I'll swallow your soul!! I'll swallow your soul!!
B: Swallow this!
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#9 filmz-XENTiNEL 23 år siden

Evil Dead 2?
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
Gravatar

#10 filmz-Crystalstar1200 23 år siden

Sorry !!!

Til jer som ikke kunne gætte # 5 - det var fra Edward Norton's (American History X/Primal Fear/Red Dragon) instruktør debut "Keeping The Faith" med Ben Stiller, Ed Selv og Jenna Elfman.

#8 Evil Dead 2 - er også mit gæt, selv om det er længe siden jeg har set den :-)

Skriv ny kommentar: