Ah det forklarede hvorfor titlen ikke sagde mig noget.. jeg havde fundet den japanske titel.... nå men her kommer så et gæt på hvad der kan gemme sig bag det japanske. Blood: the last vampire?
----------------------------------- The pen is mightier than the sword...mostly.
Det foregår ved anden Verdenskrig, så det kan jo næsten kun være "Hotaru no Haka" - en fed klassiker! Det er godt nok mange år siden jeg har set den....;-)
På engelsk fik den vist titlerne "Grave of the Fireflies" og "Tombstone for Fireflies".
Har dog aldrig set den engelsksprogede version - kun japansk dialog med undertekster. Morbid, du quoter altså fra oversættelsen...? men allright, den ville også være monstersvær at gætte hvis du skrev det på japansk ;-)
#71 filmz-NoX 22 år siden
TAKE IT AWAY MAESTRO!
#72 Morbid 22 år siden
Here goes:
"In 1945, on the night of September 21, I died"
#73 filmz-Diller82 22 år siden
The pen is mightier than the sword...mostly.
#74 Morbid 22 år siden
#75 filmz-Plimmer 22 år siden
#76 filmz-Diller82 22 år siden
Blood: the last vampire?
The pen is mightier than the sword...mostly.
#77 Morbid 22 år siden
#78 DarkLight 22 år siden
#79 Ikari 22 år siden
På engelsk fik den vist titlerne "Grave of the Fireflies" og "Tombstone for Fireflies".
Har dog aldrig set den engelsksprogede version - kun japansk dialog med undertekster. Morbid, du quoter altså fra oversættelsen...? men allright, den ville også være monstersvær at gætte hvis du skrev det på japansk ;-)
#80 El vez 22 år siden