Gravatar

#91 Collateral 11 år siden

Hold du bare lidt ferie fra skriverierne, det bliver sandsynligvis også bedre læsning hvis du har tiden til at skrive det :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#92 MOVIE1000 11 år siden

143: Fast & Furious 5

En film jeg var rigtig megwe ti tvivl om den skulle med, og sidste ende kom den med ;)

Selve Fast & Furious filmene, føler jeg lidt er det amerikanske svar til Olsen Banden og det ses især i denne film, som jeg mener er seriens bedste. Hvad der gør at jeg sammenligner Olsen Banden med de her, er især deres vilde bil jagter, som jeg elsker bil jagter, desværre er der ikke så mange film med ligeså gode biljagter som i Fast & Furious serien, hvis vi snakker moderne film. Plottet, personerne og deres gadets synes ejg også kan sammenlignes mege tmed Olsen Banden. ;)

Ik siden 2Fast 2Furious har plottet været interessant, det dejlige er at de helt har skrottet den ret forfærdelig Tokey drift fra historie linjen. En af filmens højdepunkter er nævekampen mellem Vin Diesel og The Rock, den nævekamp slår altså Batman Vs. Bane i min verden ;)
Det er seriens mest spændende film og tempoet er altid på fuld tryk og man bliver aldrig forvirret eller undrer sig. Inden 5eren kom, føltes serien ikke rigtig som en serie, men mere som en samling film der var lavet hver for sig, mens 5èren samler dem alle op og forbinder alle dens forgængere og gør den til en komplet serie, JEg glæde rmig til at se den sjette og håber de bliver i samme boldgade, så kan det nærmest ikke slå fejl.

142: Ponyo

Den slog benen væk udner mig, begge gange jeg har set den. På coveret og handlingsmæssig, lyder og ligner det som noget man har set før, det har man også, men forskellen her er at den er lavet på en anden måde, som gør filmen unik.

Det er helt sikkert Hayao Miyazaki flotteste film, vandet ser fantastisk ud og nærmest helt hypnotiserende. Alle filmens karaktere har en dejlig charme og humor. Egentlig ville jeg sige at filmen er for kort, men det gør bare indtrykkende bedre.

Selvom det er hans flotteste film, synes ejg ikke det er hans bedste, den kommer vi til senere :)

Og i den forbindelse skal jeg vel egentlig takke Neranders for at have anbefalet Ponyo til mig :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#93 Neranders 11 år siden

MOVIE1000 (92) skrev:
Og i den forbindelse skal jeg vel egentlig takke Neranders for at have anbefalet Ponyo til mig :D

Jamen selv tak! Altid en fryd når andre også får positive oplevelser af de film man anbefaler. Og jeg er ho selvfølgelig enig i, at Ponyo er en fantastisk film, der med umådelig charme og energy går direkte i hjertet på en. :D
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#94 Åkepool 11 år siden

MOVIE1000 (92) skrev:
143: Fast & Furious 5

Den ville aldrig komme på min Top 150, men jeg vil give dig ret i, at det er seriens bedste og den er ganske solid underholdning.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#95 Ispep 11 år siden

Fast 5 fandt jeg utrolig dum. Jeg synes dog også niveauet i den serie er lav, men hvis jeg skulle pege på en af dem der bare er lidt værd, så skulle det være den allerførste i serien. Jeg undrer mig dog at du ikke kunne finde bedre actionfilm med tanke på du skulle have "udviklet" dig.

Den anden på din liste har jeg ikke set.
Gravatar

#96 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg har endnu ikke set en Fast og så Furious film endnu, men jeg har forstået, at jeg bør finde flere af dem underholdende. Har dog umiddelbart svært ved at se bare en af dem som top 1000 materiale for mit vedkommende. Ponyo er fremragende og charmerende. Personligt er jeg mere til Totoro, Mononoke og Chihiro, men Ponyo kommer nok på en fjerdeplads over mine favorit Miyazaki-film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#97 Ispep 11 år siden

Lord Beef Jerky (96) skrev:
at jeg bør finde flere af dem underholdende

Den første er acceptabel.
Gravatar

#98 MOVIE1000 11 år siden

Ispep (95) skrev:

Fast 5 fandt jeg utrolig dum. Jeg synes dog også niveauet i den serie er lav, men hvis jeg skulle pege på en af dem der bare er lidt værd, så skulle det være den allerførste i serien. Jeg undrer mig dog at du ikke kunne finde bedre actionfilm med tanke på du skulle have "udviklet" dig.

Den anden på din liste har jeg ikke set.

I min verden er det her en af de bedre. Det er svært med en action film at komme ind under huden på mig og det gjorde den her, der er flere action film på vej, vi er slet ikke færdig med den genre i min liste endnu ;)
Gravatar

#99 Ispep 11 år siden

MOVIE1000 (98) skrev:
action film at komme ind under huden på mig og det gjorde den her

Fair nok, hvis du har det sådan.

MOVIE1000 (98) skrev:
Ispep (#95)I min verden er det her en af de bedre. Det er svært med en action film at komme ind under huden på mig

Hmm.. Men hvis denne her kan, så... :D
Gravatar

#100 MOVIE1000 11 år siden

Ispep (99) skrev:
Fair nok, hvis du har det sådan.

MOVIE1000 (98) skrev:
Ispep (#95)I min verden er det her en af de bedre. Det er svært med en action film at komme ind under huden på mig

Hmm.. Men hvis denne her kan, så... :D

Det var bare lige til din kommentar med at jeg har udviklet mig, jeg synes du skal vente med at bedømme det til du har set hele listen også sammenlignwe den med min gamle, på den måde er der sket en stor udvikling. Jeg er blevet ældre og mere forstående overfor nogle ting, + der hele tiden kommer nye film :)

Skriv ny kommentar: