Gravatar

#181 Kiksmann 11 år siden

MOVIE1000 (178) skrev:
137: Coraline

Jeg er ret vild med Alice i Eventyrland. For mig er det her en mere dyster og uhyggelig udgave af Alice i Eventyrland.

Henry Selick er bare genial når det handler om stop-motion. og jeg kan godt allerede indrømme her at jeg bedre kan lide Coraline end The nightmare before christmas. Det de lidt har tilfælles er hovedpersonen der bliver konfronteret i en ny og anderledes verden som de i starten finder intereesant, og det samme gør vi som seer, hvilke verdener gemmer der sig bag disse døre?

Visuelt er det bare smukt, flotte farver, der påvirker en på enten den gode eller dårlige måde. Coraline har mange forskelige slags stemninger og følelser. Humoren er tilpas og tager aldrig over, men er hele tiden i baggrunden, på en ret syrealistisk måde. 3Dén er flot, og jeg håbede ellers den ville løfte filmjen en smule, men ligesom så mange andre 3D film er det her ret unødvendigt, det var ellers en skam. Nogen der har set The nightmare before christmas i 3D?

Jeg er enig og i øvrigt også vild med Coraline. Og den bliver bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Vores den yngste er vild med filmen, så vi ser/hører den ofte.
Jeg må dog straks tage afstand fra din blasfemiske udtalelser om The Nightmare Before Christmas!!!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#182 MOVIE1000 11 år siden

Åkepool (179) skrev:
endnu en film jeg har haft stående i flere år, uden at få set den. Så den kan jeg ikke udtale mig om.

Få den set ;) hvis du har set og er vild med The nightmare before christmas vild du sikekrt også synes om denne film. det jeg også synes var godt ved den iforhold til The nightmare before christmas at det her ikke er en musical, måske lidt, men det er slet ikke så dominerende som i The nightmare before christmas.

NightHawk (180) skrev:
MOVIE1000 (178) skrev:
137: Coraline

Jeg er ret vild med Alice i Eventyrland. For mig er det her en mere dyster og uhyggelig udgave af Alice i Eventyrland.

Henry Selick er bare genial når det handler om stop-motion. og jeg kan godt allerede indrømme her at jeg bedre kan lide Coraline end The nightmare before christmas. Det de lidt har tilfælles er hovedpersonen der bliver konfronteret i en ny og anderledes verden som de i starten finder intereesant, og det samme gør vi som seer, hvilke verdener gemmer der sig bag disse døre?

Endnu en fremragende film af Henry Selick der igen på mesterlig vis (som han også gjorde det så fornemt med Roald Dahls "James and The Giant Peach") formår at omsætte sit forlæg så fantasifuldt og super charmerende, at man holdes tryllebundet fra start til slut. Din sammenligning med "Alice i Eventyrland" og den mere dystre variation af nogenlunde samme type historie er ramt spot on hvilket bestemt også er en af grundende til, at jeg er fascineret af "Coraline", som får 9/10.

Dog er jeg ikke enig med dig i, at det er en bedre film end "The Nightmare Before Christmas", som jeg stadig betragter som Henry Selicks mesterværk. :)

Hvis du i øvrigt ikke har set "James and The Giant Peach", kan den varmt anbefales. :)

http://www.amazon.co.uk/James-Giant-Peach-Blu-ray-...

Den fås ikke i DK? :/

Men er glad for at jeg endelig har fundet en film som vi alle egentlig holder af :) Håber der kommer mange flere, men det skal i nok ikke regne med ;) hehe
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#183 MOVIE1000 11 år siden

136: Collateral

Jeg har kun lagt en anmeldese op også er vi allerede tilbage til Tom Cruise. Og lige for at nævne Michael Manns første film på listen.

Men det er Jamie Fox eneste film, der findes på listen. Han er bare så dejlig naturlig i denne film, og ville gøre som en rigtig person ville gøre i disse situationer, det hele virker mere realistisk. Dog synes jeg ikke det er hans bedste rolle, den synes jeg han har i Solisten.

Da Tom Cruise kommer ind i filmen, kommer stemningen ligeså stille op af bakke, og det fede er at den aldrig går ned ad bakke end ikke i slutningen, den slutter på toppen. Jeg sidder ligefrem i sofaen og løber med dem, ligesom da jeg var mindre når jeg spillede playstation og drejde min krop når jeg ville enten til den ene eller anden side i spillet.

Jeg synes faktisk at Tom Cruise er en af de mest fleksible skuespillere, men der er ingen tvivl om at han hører til i action genren. Jeg har lige købt filmen Cocktail, jeg forventer ikke at jeg ser ham løbe i denne film, men en ny Tom Cruise film er altid spændende.

Collateral går jeg udfra er Collateral (filmz brugeren) yndlingsfilm?
Det er også en fed film, der er meget nede på jorden, ligesom Michael Manns andre film.
Gravatar

#184 HonoDelLoce 11 år siden

[url= Cruise sure is versatile![/url]
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#185 Ispep 11 år siden

Collateral er en cool og raffineret thriller som jeg selv elsker og belønner med fuldt hus. Alt går op for mig i den film. Godt valg.
Gravatar

#186 NightHawk 11 år siden

MOVIE1000 (182) skrev:

Men er glad for at jeg endelig har fundet en film som vi alle egentlig holder af :) Håber der kommer mange flere, men det skal i nok ikke regne med ;) hehe

Fik ikke lige tjekket godt nok efter sidst, men jo "James and The Giant Peach" er også udkommet herhjemme på BD. :)

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#187 MOVIE1000 11 år siden

NightHawk (186) skrev:
MOVIE1000 (182) skrev:

Fik ikke lige tjekket godt nok efter sidst, men jo "James and The Giant Peach" er også udkommet herhjemme på BD. :)

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&...

Nåh den film, den har jeg set flere steder i dk ja. jeg var bare lidt sløv fordi jeg kun kiggede på titlen og den gav ikke genklang i mit hoved :) Men den vil jeg da helt sikkert få set. Reserve den lige på biblioteket ;)
Gravatar

#188 NightHawk 11 år siden

MOVIE1000 (183) skrev:
136: Collateral

Jeg har kun lagt en anmeldese op også er vi allerede tilbage til Tom Cruise. Og lige for at nævne Michael Manns første film på listen.

Men det er Jamie Fox eneste film, der findes på listen. Han er bare så dejlig naturlig i denne film, og ville gøre som en rigtig person ville gøre i disse situationer, det hele virker mere realistisk. Dog synes jeg ikke det er hans bedste rolle, den synes jeg han har i Solisten.

Da Tom Cruise kommer ind i filmen, kommer stemningen ligeså stille op af bakke, og det fede er at den aldrig går ned ad bakke end ikke i slutningen, den slutter på toppen. Jeg sidder ligefrem i sofaen og løber med dem, ligesom da jeg var mindre når jeg spillede playstation og drejde min krop når jeg ville enten til den ene eller anden side i spillet.

Collateral går jeg udfra er Collateral (filmz brugeren) yndlingsfilm?
Det er også en fed film, der er meget nede på jorden, ligesom Michael Manns andre film.

En af Michael Mann's bedste film der virkelig understreger, hvor sublim en instruktør han kan være, når han lykkedes med at få alt til at gå op i højere enhed. "Collateral"'s historie og de to altoverskyggende karakterportrætter er uden tvivl eftertænksomt og nuanceret skrevet, men det er sammensmeltningen med den visuelle side (som jeg synes er super flot filmet i HD), James Newton Howards stemningsfulde score, samt Jamie Foxx og en herlig nederdrægtig Tom Cruises intense og medrivende præstationer, som i sidste ende betyder at filmen befinder sig mindst et par niveauer over mange andre i samme genre.

Super valgt til din liste. :)

MOVIE1000 (183) skrev:
Jeg synes faktisk at Tom Cruise er en af de mest fleksible skuespillere, men der er ingen tvivl om at han hører til i action genren. Jeg har lige købt filmen Cocktail, jeg forventer ikke at jeg ser ham løbe i denne film, men en ny Tom Cruise film er altid spændende.

Tom Cruise løber ikke meget i "Cocktail", men du kan så til gengæld glæde dig til at se ham jonglere med glas og flasker i en en lind strøm af kulørte farver, samtidig med at han smider omkring sig med muntre ordrim. Det er alt sammen meget plat og kitch, men også meget morsomt og super charmerende at se på. Er sikker på, at du vil føle dig godt underholdt undervejs. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#189 NightHawk 11 år siden

MOVIE1000 (187) skrev:
Nåh den film, den har jeg set flere steder i dk ja. jeg var bare lidt sløv fordi jeg kun kiggede på titlen og den gav ikke genklang i mit hoved :) Men den vil jeg da helt sikkert få set. Reserve den lige på biblioteket ;)

Det lyder godt. :) Og skriv gerne lidt om filmen, når du får set den på et tidspunkt. :)
Gravatar

#190 MOVIE1000 11 år siden

NightHawk (189) skrev:
Det lyder godt. :) Og skriv gerne lidt om filmen, når du får set den på et tidspunkt. :)

Det lover jeg, sætter den her ind. Der går nok et par uger, i min kommune har de 3 eksemplar og de er alle udlånt, men jeg er nr. 1 i køen :)

Skriv ny kommentar: