'A.I.' med dens Pinocchio-lignende historie fandt jeg flot og fuld af potentiale, men utilfredsstillende og umådeligt langtrukken, samtidig med at den trods ihærdige forsøg ikke formåede at røre mig.
Jeg tror også at A.I vil falde ved et gensyn. Og jeg er overrasket over at vi ikke har set mere til Haley Joel Osment udover denne, den sjette sans også hans bitte camoe i Forrest Gump.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg er rigtig glad for A.I., og synes den generelt er meget undervurderet. Spielberg viser en kynisk side af sig selv, som man ikke har set siden Close Encounters, og det visuelle udtryk er for det meste også meget interessant. Desuden fandt jeg det meget underholdende at drage paralleller til Pinocchio-historien - hvor de fleste finder slutningen irriterende, er jeg ret glad for dens sære twist til at holde sig til netop den historie. Lander nok på 8/10 her.
Hellboy 2 er kun jævn i mine øjne. Det intense fra originalen er skiftet ud med en helvedes masse CGI, og selvom det ganske vist underholder et langt stykke hen af vejen, er det slet ikke nok, og filmen er glemt kun få øjeblikke efter rulleteksterne. 5/10 til den.
Og Haley Joel Osment kan skam også ses i Pay It Forward... jeg anbefaler det dog ikke.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg er rigtig glad for A.I., og synes den generelt er meget undervurderet. Spielberg viser en kynisk side af sig selv, som man ikke har set siden Close Encounters, og det visuelle udtryk er for det meste også meget interessant. Desuden fandt jeg det meget underholdende at drage paralleller til Pinocchio-historien - hvor de fleste finder slutningen irriterende, er jeg ret glad for dens sære twist til at holde sig til netop den historie. Lander nok på 8/10 her.
Det er jeg meget enig i, og finder selv A.I. værende en ret god film. Og jeg er også især glad for slutningen. Mener Ebert skrev en interessant anmeldelse eller artikel om den.
MOVIE1K:
Haley Joel Osment er også med i Unbreakable, som jeg kun varmt kan anbefale, hvis du ikke allerede har set den.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Det er jeg meget enig i, og finder selv A.I. værende en ret god film. Og jeg er også især glad for slutningen. Mener Ebert skrev en interessant anmeldelse eller artikel om den.
MOVIE1K:
Haley Joel Osment er også med i Unbreakable, som jeg kun varmt kan anbefale, hvis du ikke allerede har set den.
Har set Unbreakable, som jeg nok er en af de få herinde der ikke var oppe at ringe over den :) Dog vil jeg også indrømme at den trænger til et gensyn fra min side :)
Cate Blanchett gør det fabelagtigt i rollen som Dronning Elizabeth den 1. Jeg synes det her er hendes bedste film og rolle hun har haft. Hun er meget troværdig med at hun spiller meget stædig, beslutsom og samtidigt påvirket af de situationer hun bliver udsat for eller skal afgøre.
Geoffrey Rush en af mine yndlings skuespillere ;) I de film jeg har set ham i, plejer han altid at stjæle scenen fra sine medskuepsillere, men her gør han det ikke, og det passer perfekt i rollen som Elizabeths skygge. Da jeg havde set denne film, gik jeg straks på jagt efter fortsættelsen.
Elizabeth: The golden age en skuffende efterfølger, Cate og Geoffrey spiller deres roller mindst ligeså godt som i dens forgænger, men selve historien og handlingen minder utrolig meget om Twilight. Hvorfor skal hele filmen handle om hendes kærligheds forhold og personlige problemer, når snart det vigtigeste i selve englands historie, krigen mod Spanien, kun bliver talt om i max 10 minutter og derefter ligesom i Twilight kommer handlingen først frem i de sidste 20-30 minutter af filmen. Begge film skal dog have ros for deres flotte billedside.
144: Tron: Legacy
Selve Tron historien sagde mig ikek rigitg noget, inden jeg fik set filmene, da jeg fandt dem begge billigt ville jeg give dem en chance. Det er så fedt at blive overrasket og blæst bagover, når man mindst forventer det.
Tron: Legacy skal især have ros for effekterne, 3Dèn og ikek mindst soundtracket. Det er tæt på at være den bedste 3D film jeg har set. Soundtracket kan virkelig få en i stemning og føle suset man får igennem filmen. Og her går 3D og soundtracket utrolig meget hånd i hånd.
Jeg er også rigtig glad for den første Tron film, hvor jeg bedre kunne lide historien, end i Tron: Legacy, mens Legacy får flere point for dens flotte effekter, stemning og soundtracket.
Det eneste minus jeg har til Tron filmene, er at man ikke skal se dem lige efter hinanden. Det råder ejg jer til ikke at gøre. Jeg gjorde det emd en kammerat for et par måneder siden og vi fik mildest talt virkelig ondt i øjnenen og kunne ikke rigtig se noget 20 minutter efte rvi havde set filmene. Man bliver træt i øjnene og hovedet af Trons ret kraftige kontrast og stærke farver. Mens Legacy bliver man træt i øjnene og hovedet af 3Dèn.
'Elisabeth' er en god film, især takket være en række aldrig svigtende britiske skuespilkræfter. Det er ikke en film af den slags, jeg ofre vender tilbage til, men jeg får da lyst til at gense den nu. 7/10
'Tron Legacy' har jeg ikke set. Jeg har dog set den første Tron-film, som jeg følte mig pænt underholdt af i sin tid.
#71 BN 11 år siden
'Hellboy 2' har jeg ikke set.
#72 Batsy 11 år siden
#73 Skeloboy 11 år siden
Af den første update, kan jeg kun hylde The Shining :)
Marnie er ikke min favorit Hitcchock, men det er bestemt en fed film!
Det Femte Element husker jeg som rigtig ringe, men har ikke set den siden den udkom på VHS. Alle siger den er fed, så det kræver nok et genyn snart.
Fedt, at du er i gang med listen :)
#74 MOVIE1000 11 år siden
#75 Lord Beef Jerky 11 år siden
Hellboy 2 er kun jævn i mine øjne. Det intense fra originalen er skiftet ud med en helvedes masse CGI, og selvom det ganske vist underholder et langt stykke hen af vejen, er det slet ikke nok, og filmen er glemt kun få øjeblikke efter rulleteksterne. 5/10 til den.
Og Haley Joel Osment kan skam også ses i Pay It Forward... jeg anbefaler det dog ikke.
#76 Neranders 11 år siden
MOVIE1K:
"That's rough, buddy."
#77 MOVIE1000 11 år siden
Har set Unbreakable, som jeg nok er en af de få herinde der ikke var oppe at ringe over den :)
Dog vil jeg også indrømme at den trænger til et gensyn fra min side :)
#78 MOVIE1000 11 år siden
Cate Blanchett gør det fabelagtigt i rollen som Dronning Elizabeth den 1. Jeg synes det her er hendes bedste film og rolle hun har haft. Hun er meget troværdig med at hun spiller meget stædig, beslutsom og samtidigt påvirket af de situationer hun bliver udsat for eller skal afgøre.
Geoffrey Rush en af mine yndlings skuespillere ;)
I de film jeg har set ham i, plejer han altid at stjæle scenen fra sine medskuepsillere, men her gør han det ikke, og det passer perfekt i rollen som Elizabeths skygge. Da jeg havde set denne film, gik jeg straks på jagt efter fortsættelsen.
Elizabeth: The golden age en skuffende efterfølger, Cate og Geoffrey spiller deres roller mindst ligeså godt som i dens forgænger, men selve historien og handlingen minder utrolig meget om Twilight. Hvorfor skal hele filmen handle om hendes kærligheds forhold og personlige problemer, når snart det vigtigeste i selve englands historie, krigen mod Spanien, kun bliver talt om i max 10 minutter og derefter ligesom i Twilight kommer handlingen først frem i de sidste 20-30 minutter af filmen. Begge film skal dog have ros for deres flotte billedside.
144: Tron: Legacy
Selve Tron historien sagde mig ikek rigitg noget, inden jeg fik set filmene, da jeg fandt dem begge billigt ville jeg give dem en chance. Det er så fedt at blive overrasket og blæst bagover, når man mindst forventer det.
Tron: Legacy skal især have ros for effekterne, 3Dèn og ikek mindst soundtracket. Det er tæt på at være den bedste 3D film jeg har set. Soundtracket kan virkelig få en i stemning og føle suset man får igennem filmen. Og her går 3D og soundtracket utrolig meget hånd i hånd.
Jeg er også rigtig glad for den første Tron film, hvor jeg bedre kunne lide historien, end i Tron: Legacy, mens Legacy får flere point for dens flotte effekter, stemning og soundtracket.
Det eneste minus jeg har til Tron filmene, er at man ikke skal se dem lige efter hinanden.
Det råder ejg jer til ikke at gøre. Jeg gjorde det emd en kammerat for et par måneder siden og vi fik mildest talt virkelig ondt i øjnenen og kunne ikke rigtig se noget 20 minutter efte rvi havde set filmene. Man bliver træt i øjnene og hovedet af Trons ret kraftige kontrast og stærke farver. Mens Legacy bliver man træt i øjnene og hovedet af 3Dèn.
#79 BN 11 år siden
'Tron Legacy' har jeg ikke set. Jeg har dog set den første Tron-film, som jeg følte mig pænt underholdt af i sin tid.
#80 Ispep 11 år siden
Tron var mig middelmådig. Dog fantastisk visuelt.