#&0 Rear Window (10/10) er som sagt min favorit af hans. Derudover har jeg set Rope (8/10), som er en glimrende og lettere komisk stiløvelse, The Trouble With Harry (7/10) er også ganske morsom og underholdende, The Man Who Knew Too Much (6/10) fandt jeg en smule langtrukken men stadig fuld af charme og Psycho (9/10) er naturligvis også sublim!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Mhs til Hitchcock har ejg tit set på denne dvd boks inde i bilka til ca 100 kr, titlerne her er oversat på dansk, men har i set nogen af disse udover Psycho?
Ja, jeg har set dem alle, på nær "Hvem har dræbt Harry".
Mennesker Bag Din Ryg - 7/10 I Tvivlens Skygge - 7/10 (skal dog genses) Rebet - 9/10 Skjulte Øjne - 10/10 Manden Der Vidste For Meget - 6/10 Psycho - 9-10/10
Første Spielberg film på listen. Jeg har dog kun set den her en gang. Så den for første gang for et par måneder siden, den fik min opmærksomhed da jeg fandt ud af at Kubrick var ide-manden bag denne specielle film, og at han ville have Spielberg til at lave den. Desværre nåede han ikke selv at se resultatet.
Jude Law er for en gang skyld herlig at se på, da jeg syntes at de fleste roller jeg har set ham i, spiller han en ret kedelig type. Haley Joel Osment stråler i denen fine rolle som robot drengen der skulle erstatte parrets tidligere dreng der lå i koma. Men da det usandsynlige sker at drengen vågner fra sin koma, er alle forvirret om hvad der skal ske og hvad de skal gøre.
En typisk Spielberg film, der er rigtig god til at fokusere på børn, i den forbindelse hovedrolle indehaveren Haley Joel Osment. Jeg elsker film, hvor emner som "Hvor stammer vi fra?", "Kan vi skabe kunstig liv og kontrollere det?", og der vil dukke flere film op med disse 2 emner.
Selvom filmen næsten er godt og vel 2½ time lang, føles den ikke så lang, den kommer under huden på en, man føler spændingwen og håber at det hele skal ende godt, det må jeg indrømme lidt at jeg savner ved nyere film, lige den følelse.
146: Hellboy 2: The golden army (tidligere plads 10)
Så er jeg gået ind i mit eget panic room, da jeg nok vil få et par folk efte rmig her ;)
Ron Pearlman er Hellboy, det er nok den eneste rolle jeg kan tage seriøs med ham og den eneste rolle jeg gider at se på ham, jeg kan virkelig ikke finde en der kan spille Hellboy bedre end ham, han er typen og siger sine replikker så naturligt ligesom Hellboy ville gøre.
Guillermo del Toro har skabt et virkelig visuelt og fedt univers. Jeg er også vild med den første Hellboy film, men lige denne her har han udvidet det hele med 40 % mere. Jeg er ked af at der ikek også var plads til Pans labyrint på listen.
Jeg håber virkelig at Guillermo del Toro vil lave Hellboy 3, bare for at runde trilogien af, og fordi Hellboy 2 sluttede lidt for åbent. Eller at han i det mindste vil producere den tredje og lade en anden instruere, bare han er med vil jeg glæde mig. Jeg er også spændt på at se hordan hans Pinocchio vil ende med at blive til :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Tjaa, hverken "Artificial Intelligence: AI" eller "Hellboy 2" ville komme i nærheden af nogen topliste hos mig. Førstnævnte er kun lige over middel, og sidstnævnte er ret så dårlig en film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg er både enig og enig med Kruse. AI husker jeg også som middel eller lidt over, mens Hellboy 2 fandt jeg var en herlig underholdning. De er dog heller ikke blandt mine favoritter. Nåh, men du er også lige begyndt, så du har nok gemt det bedste til sidst :D
#61 Snaden 11 år siden
Hvabehar'!
#62 MOVIE1000 11 år siden
hehe troede snart du linkede til denne[url= trailer[/url]
#63 Lord Beef Jerky 11 år siden
#64 BN 11 år siden
Ja, jeg har set dem alle, på nær "Hvem har dræbt Harry".
Mennesker Bag Din Ryg - 7/10
I Tvivlens Skygge - 7/10 (skal dog genses)
Rebet - 9/10
Skjulte Øjne - 10/10
Manden Der Vidste For Meget - 6/10
Psycho - 9-10/10
#65 Snaden 11 år siden
#66 MOVIE1000 11 år siden
#67 Åkepool 11 år siden
Og så byder jeg ind med "Subway".
#68 MOVIE1000 11 år siden
Første Spielberg film på listen. Jeg har dog kun set den her en gang. Så den for første gang for et par måneder siden, den fik min opmærksomhed da jeg fandt ud af at Kubrick var ide-manden bag denne specielle film, og at han ville have Spielberg til at lave den. Desværre nåede han ikke selv at se resultatet.
Jude Law er for en gang skyld herlig at se på, da jeg syntes at de fleste roller jeg har set ham i, spiller han en ret kedelig type. Haley Joel Osment stråler i denen fine rolle som robot drengen der skulle erstatte parrets tidligere dreng der lå i koma. Men da det usandsynlige sker at drengen vågner fra sin koma, er alle forvirret om hvad der skal ske og hvad de skal gøre.
En typisk Spielberg film, der er rigtig god til at fokusere på børn, i den forbindelse hovedrolle indehaveren Haley Joel Osment. Jeg elsker film, hvor emner som "Hvor stammer vi fra?", "Kan vi skabe kunstig liv og kontrollere det?", og der vil dukke flere film op med disse 2 emner.
Selvom filmen næsten er godt og vel 2½ time lang, føles den ikke så lang, den kommer under huden på en, man føler spændingwen og håber at det hele skal ende godt, det må jeg indrømme lidt at jeg savner ved nyere film, lige den følelse.
146: Hellboy 2: The golden army (tidligere plads 10)
Så er jeg gået ind i mit eget panic room, da jeg nok vil få et par folk efte rmig her ;)
Ron Pearlman er Hellboy, det er nok den eneste rolle jeg kan tage seriøs med ham og den eneste rolle jeg gider at se på ham, jeg kan virkelig ikke finde en der kan spille Hellboy bedre end ham, han er typen og siger sine replikker så naturligt ligesom Hellboy ville gøre.
Guillermo del Toro har skabt et virkelig visuelt og fedt univers. Jeg er også vild med den første Hellboy film, men lige denne her har han udvidet det hele med 40 % mere. Jeg er ked af at der ikek også var plads til Pans labyrint på listen.
Jeg håber virkelig at Guillermo del Toro vil lave Hellboy 3, bare for at runde trilogien af, og fordi Hellboy 2 sluttede lidt for åbent. Eller at han i det mindste vil producere den tredje og lade en anden instruere, bare han er med vil jeg glæde mig. Jeg er også spændt på at se hordan hans Pinocchio vil ende med at blive til :)
#69 Kruse 11 år siden
#70 Ispep 11 år siden
Det undrer mig dog at du kun har set AI én gang.