Jeg har en svaghed for gamle Busby Berkeley-musicals (især den corny "Gold Diggers of 1933" med den uforglemmelige sang "Pettin' in the Park"!), Wizard of Oz og Moulin Rouge, men ellers er musicals heller ikke rigtigt mig. Jeg vil dog godt indrømme, at det kunne hænge sammen med, at jeg bare ikke har set nok, og at formen derfor stadigvæk virker alt for mærkelig for mig.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
The Blues Brothers... Go figure, var mit første bekendtskab med genren, og lige siden har jeg været vild med den her glade genrer som jeg kalder den.
De havde jo også noget af deres storhedstid under krigen, så vidt jeg har læst og set i That's Entertainment, hvor Frank Sinatra taler om hvordan man søgte tilflugt fra virkeligheden i Musicals'ens univers.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#31 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#32 Michael Andersen 17 år siden
#33 filmz-Bruce 17 år siden
#34 elwood 17 år siden
The Blues Brothers... Go figure, var mit første bekendtskab med genren, og lige siden har jeg været vild med den her glade genrer som jeg kalder den.
De havde jo også noget af deres storhedstid under krigen, så vidt jeg har læst og set i That's Entertainment, hvor Frank Sinatra taler om hvordan man søgte tilflugt fra virkeligheden i Musicals'ens univers.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#35 filmz-Bruce 17 år siden
#36 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"