Gravatar

#11 JannikAnd 19 år siden

No sweat :) - Og glem ikke Agætis Byrjun, smukt album.
Gravatar

#12 filmz-bullseye 19 år siden

Hvilke albums ville i anbefale?

En top 4!?
Gravatar

#13 JannikAnd 19 år siden

1 - ()
2 - Takk
3 - Agætis Byrjun
4 - Von

De tre øverste er alle formidable albums. Lige pt. foretrækker jeg Takk, da det er deres lyseste udgivelse og dermed stemmer bedst overens med årstiden. Desuden forventer jeg, de hovedsageligt spiller materielle fra Takk på årets Roskilde.
Gravatar

#14 filmz-bullseye 19 år siden

Har også opdaget nogle sider staver navnet SigurD Ros, mens andre staver det korrekt (hvilket jeg ikke var i stand til:) Sigur Ros...
Gravatar

#15 JannikAnd 19 år siden

#14 - Havde jeg slet ikke bemærket :)

Sigur Rós har desuden skrevet og kompogneret musikken til den islandske film "Englar alheimsins". Et glimrende soundtrack, der kan købes i Fona 2000 under den internationale titel "Angels of the Universe".
Gravatar

#16 filmz-bullseye 19 år siden

Cool, det er helt sikkert et fedt band jeg glæder mig til at høre mere til... Har lyttet meget til Múm som jo minder en del om det!
Gravatar

#17 JannikAnd 19 år siden

Múm er uden tvivl også vældigt dygtige. Det er efterhånden et par år siden jeg sidst har smækket en af deres CD'er på. Dog er der ingen, der kan hamle op med Jonzis (fra SR) stemme eller bandets kompositioner.
Gravatar

#18 filmz-bullseye 19 år siden

"Finally We Are No One" (Múm) albummet er virkelig stemningsfyldt, men glæder mig til i morgen at sammenligne med SR!

jannikand har du forresten set Screaming Masterpiece??? Det ville være oplagt med dig kendskab til SR... og Bjórk formoder jeg:)
Gravatar

#19 JannikAnd 19 år siden

Nej, jeg har desværre ikke set den, da den er lidt pebret.

Men jo, jeg er også ganske bekendt med Björk. Jeg hørte utroligt meget fra den elektroniske scene for 3-4 år siden. I samme boldgade er danske Efterklang, der er meget inspireret af de islandske "storebrødre". Dem bør du dufte lidt til, når du er mere velbevandret i det islandske :)
Gravatar

#20 davenport 19 år siden

..Og hvis man ellers holder af underligt musik, anbefaler jeg Ween... Det er sært!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: