De tre øverste er alle formidable albums. Lige pt. foretrækker jeg Takk, da det er deres lyseste udgivelse og dermed stemmer bedst overens med årstiden. Desuden forventer jeg, de hovedsageligt spiller materielle fra Takk på årets Roskilde.
Sigur Rós har desuden skrevet og kompogneret musikken til den islandske film "Englar alheimsins". Et glimrende soundtrack, der kan købes i Fona 2000 under den internationale titel "Angels of the Universe".
Múm er uden tvivl også vældigt dygtige. Det er efterhånden et par år siden jeg sidst har smækket en af deres CD'er på. Dog er der ingen, der kan hamle op med Jonzis (fra SR) stemme eller bandets kompositioner.
Nej, jeg har desværre ikke set den, da den er lidt pebret.
Men jo, jeg er også ganske bekendt med Björk. Jeg hørte utroligt meget fra den elektroniske scene for 3-4 år siden. I samme boldgade er danske Efterklang, der er meget inspireret af de islandske "storebrødre". Dem bør du dufte lidt til, når du er mere velbevandret i det islandske :)
#11 JannikAnd 19 år siden
#12 filmz-bullseye 19 år siden
En top 4!?
#13 JannikAnd 19 år siden
2 - Takk
3 - Agætis Byrjun
4 - Von
De tre øverste er alle formidable albums. Lige pt. foretrækker jeg Takk, da det er deres lyseste udgivelse og dermed stemmer bedst overens med årstiden. Desuden forventer jeg, de hovedsageligt spiller materielle fra Takk på årets Roskilde.
#14 filmz-bullseye 19 år siden
#15 JannikAnd 19 år siden
Sigur Rós har desuden skrevet og kompogneret musikken til den islandske film "Englar alheimsins". Et glimrende soundtrack, der kan købes i Fona 2000 under den internationale titel "Angels of the Universe".
#16 filmz-bullseye 19 år siden
#17 JannikAnd 19 år siden
#18 filmz-bullseye 19 år siden
jannikand har du forresten set Screaming Masterpiece??? Det ville være oplagt med dig kendskab til SR... og Bjórk formoder jeg:)
#19 JannikAnd 19 år siden
Men jo, jeg er også ganske bekendt med Björk. Jeg hørte utroligt meget fra den elektroniske scene for 3-4 år siden. I samme boldgade er danske Efterklang, der er meget inspireret af de islandske "storebrødre". Dem bør du dufte lidt til, når du er mere velbevandret i det islandske :)
#20 davenport 19 år siden