Gravatar

#21 pulse83 20 år siden

#20 Næ. ;) Jeg har haft kig på Sanyo, da jeg i sin tid købte projektor og jeg sværger stadig til Panasonic selvom forskellen i realiteten er ganske minimal. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#22 filmz-Bruce 20 år siden

Preview af Z4'eren.

Test
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 filmz-vassago 20 år siden

#21: du har langt flere indstillingsmuligheder med Z3.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 filmz-Bruce 20 år siden

Er tit inde hos naboen og se film på hans PT-700. Godt billede, men man hører den, selv i eco mode. Godt hvis de nye modeller bliver helt lydløse. Z4'eren ryger helt ned i 22db.
Gravatar

#25 pulse83 20 år siden

#23 Meget muligt, men den nye AE900 har lige så mange indstillingsmuligheder som Z3 eller Z4. Desuden har jeg AE500. Og dengang jeg købte der var konkurrenten Z2. Men jeg føler slet ikke at jeg mangler indstillingsmuligheder. Slet ikke hvis jeg samtidigt bruger min Denon 3910 DVD, som jo også har et væld af billed-indstillinger. Sååå... ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#26 filmz-Bruce 20 år siden

Så har Z4 og AE900 duelleret på Projectorcentral.

Og jeg vedlægger lige slutningen på Z4 anmeldelsen.

General Observations
As time goes on, home theater projectors keep getting better and less expensive. When considered in light of its overall price/performance proposition, the Sanyo PLV-Z4 is among the very best home theater projectors we have yet seen. Not only does it set a new performance standard for 720p projectors in its price class, it is the first LCD projector to truly challenge DLP as the leading technology for home theater video.

Moreover, the challenge is not just on relative price/performance, but on absolute performance. For the PLV-Z4 could be placed side-by-side with the most expensive high-end single-chip DLP projectors that are six times its price and hold its own in head-to-head performance. We dare suggest that in a shoot-out between the Z4 and any of the high-end DLP products wherein the models were not revealed to the audience in advance, the PLV-Z4 might actually be favored by some consumers for its exceptional contrast, deep color saturation, and image sharpness.

Thus we would say this to underscore the point: Currently the PLV-Z4 has a street price of about $2,200. If you are about to lay down $12,000 for a high end single-chip DLP home theater projector on the theory that the more it costs the better it must be, do not miss the opportunity to audition the Sanyo PLV-Z4. The Achilles' heel of single-chip DLP has always been color, and a side-by-side demo with the Z4 will illustrate in convincing terms why LCD is not dead. Heck, you might just save yourself $10,000.

Gravatar

#27 pulse83 20 år siden

#26 Interessant læsning. Har læst begge anmeldelser og også duellen mellem disse to LCD-sværvægtere. Det virker ikke som om at der er nogen definitiv vinder. AE900 håndterer farver bedre, mens Z4 har en smule skarpere billede. Jeg skal selv udskifte min projektor med en af disse to i næste måned, så det ser ud til at jeg skal i seriøs tænkeboks. Lige nu hælder jeg dog mest til AE900, da min nuværende er en AE500 og jeg har det bedst med at holde mig indenfor noget jeg kender til.

Til sidst skal det dog siges at Projectorcentral ofte er over-positive i deres anmeldelser.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#28 filmz-Bruce 20 år siden

Har ihvertfald ændret min holdning så jeg ikke vil tænke på Optoma 79'eren til den nuværende pris. Har været superglad for min Z2'er og bryder mig ikke om naboens AE700, så hopper på Z4'eren istedet og opgraderer receiver til Denons 4306.

Har læst nogle flere reviews og bl.a. denne og denne fik mig på Z4 galejen.
Gravatar

#29 DarkLight 20 år siden

This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#30 DarkLight 20 år siden

Bare af ren interesse, hvad ryger sådan en Z4 op i? og hvor?

Lige nu overvejer jeg stærkt mellem:
- Sony KLV-V32A10E
- Philips 32PW9520 + Projector
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: