#8 Den er jo ganske flot og teknisk ganske imponerende flere steder. Men der er lidt for mange anime-stiliseringer, og jeg blev desværre ikke revet med af historien.
#10 Ja, det er skam også interessant at se andre bud på japanske film. Og på sin vis kan jeg godt se det underholdende i melodramaer som Train Man og Crying Out Love. De virkede bare lidt for manipulative, som om der stod en stor fyr, der råbte "Græd! Græd nu for helvede!", og det føltes lidt ubehageligt :)
#11 Jeg har desværre ikke set hans dokumentarfilm, da de ikke er blevet udgivet på DVD, hverken i USA, Europa eller Japan. Sidste år missede jeg også at se hans dokumentar om Japans fredsforfatning på japansk fjernsyn, selv om jeg befandt mig i landet, da den blev vist. Men ellers ville det også være nogle glimrendde bud :)
#14 Det undrer mig lidt, at "Linda, Linda, Linda" ikke findes i en version med engelske undertekster, da det ellers er en meget ligetil og underholdende film. Måske er det fordi den ikke er outreret og sær nok. Der er jo mange i Europa og USA, der gerne vil have deres film så vilde og excentriske så muligt. Lidt synd at et bredere publikum ikke får set de gode film. Jeg hopper lige ind på filmens hjemmeside og skriver en kommentar, så de ved, at der også er international interesse for filmen :)
#16 Ja, så der findes jo en version med engelske undertekster. Mon ikke der også vil blive udgivet en R1 DVD. Nu har jeg i hvert fald efterspurgt det på den japanske hjemmeside. Så kan man håbe de får lidt selvtillid til at forsøge at sælge den på DVD-markedet.
#18 Godt spørgsmål. Nu er det jo ikke verdens største film, så jeg tror ikke, det er det store. Jeg har lidt en drøm om at distribuere gode verdensfilm og kunstdokumentarer i Europa.
#11 filmz-kaotmus 18 år siden
I øvrigt cool at du tog udfordringen op! :-)
#12 mr gaijin 18 år siden
#9 Han er jo med i Kurotokage :)
#10 Ja, det er skam også interessant at se andre bud på japanske film. Og på sin vis kan jeg godt se det underholdende i melodramaer som Train Man og Crying Out Love. De virkede bare lidt for manipulative, som om der stod en stor fyr, der råbte "Græd! Græd nu for helvede!", og det føltes lidt ubehageligt :)
#11 Jeg har desværre ikke set hans dokumentarfilm, da de ikke er blevet udgivet på DVD, hverken i USA, Europa eller Japan. Sidste år missede jeg også at se hans dokumentar om Japans fredsforfatning på japansk fjernsyn, selv om jeg befandt mig i landet, da den blev vist. Men ellers ville det også være nogle glimrendde bud :)
#13 filmz-kaotmus 18 år siden
#14 filmz-ataris 18 år siden
Kan se du har Linda Linda Linda derpå. Ville også allerede have set den, hvis bare den var udkommet med engelske undertekster :(
Imponerende liste btw.!
#15 mr gaijin 18 år siden
#16 filmz-ataris 18 år siden
#17 mr gaijin 18 år siden
#18 filmz-kaotmus 18 år siden
#19 mr gaijin 18 år siden
#20 filmz-kaotmus 18 år siden