Gravatar

#11 Scherlund 20 år siden

#10 Kan du så komme i gang! Jeg venter stadig på et review.

Ja ja, jeg ved godt at du ikke har lovet et, men det er jo bare en mindre detalje ;)
Gravatar

#12 rubberdub 20 år siden

Synt den her er udgået den har jeg ellers... og der er pærler imellem... http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=10...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#13 dyg 20 år siden

#12 - Helt synd er det nu ikke, for billed- og lydkvaliteten på filmene er stinkende ringe. Jeg købte den selv ved Axelmusic for nogle år siden, og har stadigvæk ikke fået set alle film, pga kvaliteten.

Skal snart have købt nogle bedre versioner, for filmene er jo fede.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#14 chuck 20 år siden

One-armed swordsman/Dubei dao(1967)
Come drink with me/Da zui xia(1966) med Pei-pei Cheng, der spillede jaderæven i Tiger på spring drage i skjul.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#15 rubberdub 20 år siden

#13 ja men det er fanme nogle gode film... og har ikke set de fleste andre steder... ^^
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#16 lasse78 20 år siden

Drunken Master med Jackie Chan er et hit :)

Dragon filmatiseringen omk Bruce Lee's liv er RIGTIG fed (syntes jeg)

Har de gamle Bruce Lee film og må sige at jeg syntes de STINKER hehe. Men sjovt nok når jeg ser horror film på samme stadie syntes jeg de er tip-top. Så måske vil de film være noget for dig ;)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#17 filmz-pandora 20 år siden

Værd at se:

'(The real) Legend of Shaolin' med Jet Li - virkelig på syre, meget, meget sær asiatisk humor, en superskurk der har et meget underligt køretøj, og en handling i øst og vest - og nogen ret uforglemmelige kung fu-moves.

'Drunken Monkey' - en nyere film, ca. 3 år gammel, men med kung fu af den gamle skole - altså hvor de ikke bruger skuespiller/stuntmænd, der til filmen oplæres i kung fu, men martial arts-folk, der oplæres til at spille skuespil. Stor spas at se. Stadig med åndssvag humor, man lærer at elske det.

'Drunken master' - er nævnt, men er også værd at finde frem til. Minder meget om 'Drunken Monkey', men er en anelse mere vestligt tilpasset - det kan man så synes er en fordel eller en ulempe. Jeg er personligt mest til den rene vare i 'Drunken Monkey'. Men Jackie Chan kan virkelig også lave noget sej, flashy kung fu.

Man kan også overveje at prøve at finde en film, der hedder 'Cat and Mouse' - igen en ret tåbelig historie, men dog med et nogenlunde stringent plot, og ikke verdens vildeste kung fu. Men den store fordel er, at der faktisk er en rigtig god skuespiller med i denne film: Andy Lau, en af kinesisk films største stjerner, medvirker. Han spillede the double-agent Politikaptajn i 'House of flying daggers', og ligeså i 'Infernal affairs' - begge film er ikke ringe, ikke mindst på grund af ham.

Men først og fremmest: Bruce Lees film.
Man kan mene hvad man vil om det film-mæssige i Bruce Lees film (skuespil, karakterer, plot etc. må nok siges primært at have sådan kuriøs værdi...), men selve kung fu'en - den fås simpelthen ikke bedre. Det er rå, ren, kraftfuld kampkunst uden liner eller andet halløj, og mega nyskabende for sin tid.
Så dem vil jeg virkelig anbefale dig.

Man skal dog være opmærksom på, at et par af filmene er lavet med lidt indklippede Lee-scener, og ellers en lookalike, efter Lees ret tidlige død. Gæt selv hvilke, det er det sjoveste ;)

ps. En afsindig sjov og god Hong Kong-film, hvor Andy Lau også medvirker (dog i en birolle) er 'Golden Chicken'. Ingen kung fu, men en vidunderlig oplevelse anyways, af helt andre grund.

"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"

Skriv ny kommentar: