Jeg er først lige meget blevet betaget af kung-fu film og kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilke film i mener man bør have hvis man "digger" den slags film... JEg har kun Hero og Iron Monkey, så fortæl mig: Hvilke mangler jeg?
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Drunken Master (1978) Enter the Dragon (1973) Dragon Gate Inn (1966) Fist of Fury (1972) Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) The Big Boss (1971) The Swordsman (1990) Once Upon a time in China (1991) Zu: Warriors of the Magic Mountain (1983)
#1 filmz-michaell 20 år siden
Jeg er først lige meget blevet betaget af kung-fu film og kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilke film i mener man bør have hvis man "digger" den slags film... JEg har kun Hero og Iron Monkey, så fortæl mig: Hvilke mangler jeg?
#2 Yoda 20 år siden
#3 filmz-sanjo 20 år siden
#4 mr gaijin 20 år siden
Enter the Dragon (1973)
Dragon Gate Inn (1966)
Fist of Fury (1972)
Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)
The Big Boss (1971)
The Swordsman (1990)
Once Upon a time in China (1991)
Zu: Warriors of the Magic Mountain (1983)
#5 El vez 20 år siden
#6 filmz-michaell 20 år siden
#7 dyg 20 år siden
Og så har jeg to personlige favoritter:
The 36th Chamber of Shaolin (Som El Vez ikke var så tilfreds med)
Executioners From Shaolin
#8 filmz-michaell 20 år siden
#9 dyg 20 år siden
Sonny Chiba:
Street Fighter
Return of the Street Fighter
Han har lavet mange andre fede, men disse er værd at fremhæve.
Og et par Shaw Brothers film:
Executioners From Shaolin
36th Chamber of Shaolin
#10 El vez 20 år siden
Jeg synes f.eks at Shaw-filmen intimate confessions of a chinese courtesan havde mere at byde på.
Og så skal man vel også have kigget nærmere på lady snowblood en af dagene - det skal blive godt.