Jeg så at Napoleon Dynamite vandt bedste film og bedte musikalske nummer ved dette års MYV-Award. Jeg ved godt det ikke er den mest seriøse award, men hvad er det med denne film ? Er der nogen der har set den? Eller set noget til den ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
det er en meget anderledes film... Humoren er ikke som i andre ungdomsfilm. Og så gør hovedpersonen det helt fantastisk i rollen som den ultimative dovner/stener/ung person. Sjov film. Meeeen.... Ikke en kult film...
#3 meget uenig i at den ikke er en kult film. Det er måske et definations spørgsmål, men jeg ved at den er total kult på amerikanske highschools hvor det er blevet populært at være som Napoleon, og har også set ham flere gange i diverse late shows. I USA har den ihvertfald slået igennem og er blevet det jeg vil kalde en kult film.
Her i byen er den helt sikkert også kult, de fleste af mine venner har altid et Napoleon citat klar, og er flad af grin når nogle af mine venner begynder at imitere scener fra filmen. F.eks. er Rex et let offer at imitere med hans specielle dybe hardcore stemme. REX KWONDO.
Forvent ikke et mesterværk men forvent en kultfilm. Det er min mening. GOSH
Super fedt hvor stenet han er, og så minder han faktisk om en af mine venner hehe. Første gang jeg mødte ham sagde han "Du ligner godt nok en der hedder Ambrocius". Siger lidt om ham ;)
#5 har det ikke også meget at gøre med hvo'en folk's forhold er til filmen, der findes film som en gruppe mennesker dyrker på en bestemt måde, f.ks. med at klæde sig ud, eller netop opføre sig som personerne fra en film.
Læs første linie i dit link: "A cult film is a movie that attracts a small but devoted group of obsessive fans or one that has remained popular over successive years amongst a small group of followers"
Et lille følge bliver pointeret to gange, hvilket var min mening med kommentaren i #5. Når noget bliver vidt udbredt ophører det med at være kult.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
men har det med kult ikke også en del at gøre med en bestemt gruoppes forhold til en vis film og ikke kun at det skal være en lille skare af folk som ser den?
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 lyspunkt 20 år siden
Er der nogen der har set den? Eller set noget til den ?
#2 Spanner 20 år siden
Alt i alt kan jeg ikke rigtig se hvad virakken skulle være om den. Hans dansescene er filmens højdepunkt.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#3 filmz-JuuL 20 år siden
#4 filmz-Zitter 20 år siden
Her i byen er den helt sikkert også kult, de fleste af mine venner har altid et Napoleon citat klar, og er flad af grin når nogle af mine venner begynder at imitere scener fra filmen. F.eks. er Rex et let offer at imitere med hans specielle dybe hardcore stemme. REX KWONDO.
Forvent ikke et mesterværk men forvent en kultfilm.
Det er min mening. GOSH
#5 Spanner 20 år siden
#6 filmz-thomas _h 20 år siden
Super fedt hvor stenet han er, og så minder han faktisk om en af mine venner hehe. Første gang jeg mødte ham sagde han "Du ligner godt nok en der hedder Ambrocius". Siger lidt om ham ;)
#7 filmz-makaveli 20 år siden
#8 elwood 20 år siden
her er lidt mere læsning http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_movies
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 Spanner 20 år siden
Et lille følge bliver pointeret to gange, hvilket var min mening med kommentaren i #5. Når noget bliver vidt udbredt ophører det med at være kult.
#10 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"