Gravatar

#1 sluppermand 13 år siden

Det ser ud til at Neil Gaimans fantastiske roman American Gods er blevet samlet op af HBO og skal laves om til en serie. Playtone partnerne Tom Hanks og Robert Richardson (filmfotografen bag Kill BIll, Inglorious Bastards, Shutter Island og mange af Oliver Stones film) står bag projektet, som skal skrives både af Gaiman og Richardson. Playtone er selskabet der har produceret HBO-miniserierne The Pacific, John Adams, Band of Brothers og From The Earth To The Moon, så jeg er meget spændt på dette projekt.

Kilde
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 Skeloboy 13 år siden

Kan lige anbefale The Age of Misrule...det er meget samme tema: de gamle guder kommer tilbage til jorden, og nogen tilsyneladende tilfældige skal så finde hoved og hale i det hele. Den er dog lidt mere fantasy
Gravatar

#3 PredatorX 13 år siden

Bliver fantastisk!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 Muldgraver 13 år siden

Skeloboy (2) skrev:
The Age of Misrule

Ak, den fik jeg aldrig gjort noget ved, og nu har så meget andet litteratur hobet sig op. En skønne dag dog, en skønne dag...

Jeg er dog ikke så forventningsfuld omkring en serieficering af American Gods, det er sådan en nydelig bog. Midlertidig udskydelse af bævende spænding.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

#4 - der er i alt 9 bøger i serien...og man kan sådan set godt stoppe efter den første trilogi. Bog 1 og bog 2 i 2. trilogi er ikke de bedste, men det bliver der rettet op på i afslutningen. Tilgengæld er den sidste trilogi, Kingdom of the Serpent, ret vild...dog er Age of Misrule det absolut bedste!

Skriv ny kommentar: