Den var faktisk rigtigt fascinerende. Jeg køber ikke en eneste af deres teorier, men det var interessant at høre på, og vel sat sammen med klip fra Kubricks film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Selvom at nogle af teorier måske indeholder nogle fornuftige ting, så indeholder de også alle detaljer og idéer, der er absurde og overfortolket til den helt store guldmedalje. Jeg kan dog heller ikke helt adskille teorierne fra hinanden eller huske dem alle helt præcist.
Har ikke selv set den endnu, men håber lidt at jeg hopper med på nogle af teorierne alligevel. Det kunne gøre det lidt sjovere.
De er godt nok langt ude(men stadig interessante). En person forbinder en tysk skrivemaskine med holocaust, og en anden mener at da vi ser en nøgle, hvorpå der står "Room No.", så kan man bytte rundt på bogstaverne og få det til at mene "Moon room"(også selvom at det ikke giver mening med bogstaverne!), hvilket er Kubricks reference til at han fakede månelandingen.
Jeg kan desværre ikke linke direkte til den, men der ligger en ret god artikel på NY Times, hvor Kubricks gamle assistent (og skuespiller) Leon Vitali kommenterer nogle af teorierne i Room 237 (prøv at google Leon Vitali + Room 237). Ifølge ham er 80% af filmen helt hen i vejret, bl.a. fordi mange af de ting, "konspirationsteoretikerne" bider fast i, er ting, der er opstået fuldstændigt tilfældigt på settet.
#1251 Snaden 11 år siden
#1252 Kruse 11 år siden
#1253 Lord Beef Jerky 11 år siden
#1254 Kruse 11 år siden
Selvom at nogle af teorier måske indeholder nogle fornuftige ting, så indeholder de også alle detaljer og idéer, der er absurde og overfortolket til den helt store guldmedalje. Jeg kan dog heller ikke helt adskille teorierne fra hinanden eller huske dem alle helt præcist.
#1255 Lord Beef Jerky 11 år siden
#1256 Kyllingebenet 11 år siden
#1257 Kruse 11 år siden
De er godt nok langt ude(men stadig interessante). En person forbinder en tysk skrivemaskine med holocaust, og en anden mener at da vi ser en nøgle, hvorpå der står "Room No.", så kan man bytte rundt på bogstaverne og få det til at mene "Moon room"(også selvom at det ikke giver mening med bogstaverne!), hvilket er Kubricks reference til at han fakede månelandingen.
#1258 Thomsen 11 år siden
#1259 Kisbye 11 år siden
#1260 Kruse 11 år siden