Gravatar

#61 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

#58 -

Ja, alle de problemer med rettighederne er åndsvagt forældede efterhånden og er en stor hæmsko for både firmaer og for forbrugere.

#59 -

Hvis du oplever virkelig dårlig billedkvalitet, kan det være netforbindelsen, fordi billedet indstilles efter din forbindelse. Jeg vil tro, at Netflix har et minimumskrav, hvilket sikkert står på deres hjemmeside.

HD vil ikke være BD-kvalitet, det siger lidt sig selv, fordi det vil kræve 20-40 Mbit-forbindelser, bare for at hive det ned, hvis lyden også skal være med. Min vurdering er, at billedet minder om 720p på YouTube og lign. streamingtjenester og lyden sandsynligvis ligger i nærheden af dvd-kvalitets dolby digital, lossy selvfølgelig.

Min oplevelse af den amerikanske er, at det ser helt fint ud, både HD og SD, både på min computer og via min PS3 på mit 46" tv. Når man starter med at se noget, går der typisk nogle sekunder, før kvaliteten stabiliseres, hvilket kommer an på ens netforbindelse, jeg har 50 Mbit, så det sker på under 10 sekunder, men derefter spiller det.

SD-kvaliteten kan sagtens spille op med de bedste dvd-udgivelser på markedet, men er naturligvis afhængig af transfer, originalmateriale o.s.v., ligesom dvd- og BD-udgivelser er.
Gravatar

#62 Lawman. 12 år siden

I og med at man uhindret kan browse rundt i de forskellige landes Netflix-udvalg, blot man har betalt for et medlemskab i ét land, tyder det på at pengene i sidste ende havner i den samme pengepose. Og derfor burde udvalget være nogenlunde ens i de forskellige lande.
Gravatar

#63 JannikAnd 12 år siden

utyske (61) skrev:
Hvis du oplever virkelig dårlig billedkvalitet, kan det være netforbindelsen, fordi billedet indstilles efter din forbindelse. Jeg vil tro, at Netflix har et minimumskrav, hvilket sikkert står på deres hjemmeside.

HD vil ikke være BD-kvalitet, det siger lidt sig selv, fordi det vil kræve 20-40 Mbit-forbindelser, bare for at hive det ned, hvis lyden også skal være med. Min vurdering er, at billedet minder om 720p på YouTube og lign. streamingtjenester og lyden sandsynligvis ligger i nærheden af dvd-kvalitets dolby digital, lossy selvfølgelig.

OBS: Jeg har netop tjekket "There Will Be Blood" på min bærbar gennem Netflix. Her hakker skidtet helt sygt (det gør det ikke på tv'et). Det må vel være ensbetydende med, at problemet definitivt ligger hos mit pensionist-internet?

Ja... Men vi er langt fra 720p på Netflix på min adresse. Og eftersom at mine HD-kanaler står rigtig flot i 720p, havde jeg forventet det samme af Netflix. Men jeg formoder, at det er min interopkobling. Måske jeg burde opjustere den, når jeg framelder mig kabel-tv.
Gravatar

#64 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

#63 -

Sender de fleste tv-kanaler ikke i 1080i, bortset fra sportskanaler?
Gravatar

#65 MMB 12 år siden

utyske (64) skrev:
#63 -

Jo, de fleste sender i 1080i (sportskanaler inklusiv), men DR1, TV2 og TV2 Sport sender i 720p.
Gravatar

#66 JannikAnd 12 år siden

utyske (64) skrev:
#63 -

Jo, det har du vist ret i...

OBS: Jeg har netop tjekket Netflix på min bærbar. Her hakker skidtet helt sindssygt, hvilket det ikke gør på tv'et. Det må vel betyde, at problemet definitivt er mit pensionist-internet?
Gravatar

#67 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

Jeps, det er helt sikkert internettet og/eller din computer der ikke kan trække det. :)
Gravatar

#68 JannikAnd 12 år siden

utyske (67) skrev:
Jeps, det er helt sikkert internettet og/eller din computer der ikke kan trække det. :)
Logik for burhøns, egentlig :) Jeg er forholdvis grøn til streaming, og jeg havde egentlig ikke troet, at internetopkobling havde indflydelse på billedkvalitet/opløsningen, men blot havde indflydelse på, hvor "ren" streaming er (hakke eller hakke-ikke).
Gravatar

#69 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

Hvis det drejer sig om YouTube og du smider det op i 1080p, så vil du opleve hakkeri, hvis din computer ikke har musklerne eller hvis din netforbindelse ikke kan følge med.

Netflix er lidt smartere, fordi det indstiller sig efter ens netforbindelse, så du ikke oplever det gamle problem med andre streaming-tjenester, at det hele tiden stopper for at fylde bufferen op.
Gravatar

#70 JannikAnd 12 år siden

Ja, det er jeg klar over. Jeg hentyder mere til, at jeg ikke havde troet, at opløsningen og kontrasterne i billedkvaliteten kan ændre sig afhængig af forbindelsen. Men jeg har læst lidt på diverse foraer og kan se, at det hænger sammen således.

Skriv ny kommentar: