Jeg tror du får mere end svært ved at få nogle penge for det. Dem der har givet DR tilladelsen til at vise det har jo højst sandsynligt sagt de bare kan sende det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Det eneste jeg kan sige er at der var et klip fra den her film i troldspejlet et forsigtig gæt vil være før sommerferien, men jeg kan ikke sige andet end at du må forsøge at skrive til DR eller troldspejlet.
Klippet blev vidst i det indslag om den der animations skole, og det kan de ikke benægte, men hvor det så hjælper ved jeg ikke.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Prøv at tjekke din kontrakt? Ejer du overhovedet selv rettigheder til det du har komponeret? Hvis ikke, er der jo ikke så meget at gøre uanset om du har skrevet det eller ej. Der er jo også regler om, hvor længe en 3. part kan vise dit materiale (musik/film). Hvis det er under 20 sekunder er der noget med man ikke behøver oplyse koda om det.
Sandheden er at thomas040 sandsynligvis ER berretiget til et eller andet. Af en eller anden grund er musikere enormt godt beskyttet, og såfremt han har styr på sine kontrakter og har meldt sit arbejde til Koda/NCB burde han få penge for det. Har du det thomas?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
dr oplyser altid om komponist, såfremt de ved hvem der har skrevet det... (altså selv fået det oplyst)
man kan ikke sælge sine rettigheder fri fra koda i danmark. ophavsretten er uforgængelig.
jeg har meldt det, men der er bare ikke kommet nogen rapportering fra dr, fordi de enten ikke ved hvem der har skrevet musikken, eller noget andet... men jeg ringer til dem i morgen:)
tak alle dem der har skrevet... og hvis andre kommer i tanker om andre gange den har været vist, må I endelig skrive...
jeg er totalt på røven, og helt ude og skide... :)
#11 filmz-vassago 19 år siden
#12 filmz-Dyhl 19 år siden
#13 thomas040 19 år siden
desuden er man berettiget til penge, når noget man har skrevet musik til, bliver vist offentligt...
sådan er det med koda... :) som kompensation for den ultra lave løn man ellers får for det...
#14 elwood 19 år siden
Det eneste jeg kan sige er at der var et klip fra den her film i troldspejlet et forsigtig gæt vil være før sommerferien, men jeg kan ikke sige andet end at du må forsøge at skrive til DR eller troldspejlet.
Klippet blev vidst i det indslag om den der animations skole, og det kan de ikke benægte, men hvor det så hjælper ved jeg ikke.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15 PredatorX 19 år siden
Prøv at tjekke din kontrakt? Ejer du overhovedet selv rettigheder til det du har komponeret? Hvis ikke, er der jo ikke så meget at gøre uanset om du har skrevet det eller ej. Der er jo også regler om, hvor længe en 3. part kan vise dit materiale (musik/film). Hvis det er under 20 sekunder er der noget med man ikke behøver oplyse koda om det.
#16 gi-jones 19 år siden
#17 thomas040 19 år siden
dr oplyser altid om komponist, såfremt de ved hvem der har skrevet det... (altså selv fået det oplyst)
man kan ikke sælge sine rettigheder fri fra koda i danmark. ophavsretten er uforgængelig.
jeg har meldt det, men der er bare ikke kommet nogen rapportering fra dr, fordi de enten ikke ved hvem der har skrevet musikken, eller noget andet... men jeg ringer til dem i morgen:)
tak alle dem der har skrevet... og hvis andre kommer i tanker om andre gange den har været vist, må I endelig skrive...
jeg er totalt på røven, og helt ude og skide... :)