Sådanne bokse kan som regel æde alle typer diske, så længe de fysisk kan være i boksen.
Det eneste der kan være problemet i denne sammehæng, er om boksen er lavet til PATA-(populært kaldet IDE-diske) eller SATA-harddiske, ellers skulle det være en simpel sag at montere harddiske og bruge den som ekstern disk.
Der laves også bokse til harddiske til bærbare, men jeg tvivler dog på at det er aktuelt i denne sammenhæng.
Dog er prisen langt fra ekstraordinær, da man sagtens kan få sådan en boks hos en del computerforhandelere til samme pris og samtidig få at vide om den virker med den harddisk man har tænkt sig at smide i. :)
De er sikkert i stil med dem man kan købe fra Zitech, jeg har selv 2, men bruger dem ikke længere, synes de larmede og der var også en ret stor varmeudvikling - samt kabelhelvede.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 putandtake 20 år siden
Er der nogle, der har erfaring med, om sådanne boxe også er konvertible med ældre harddisk-modeller? Aldi er jo immervæk ikke de bedste at spørge...
(PS: Inden en helt masse brokker sig over IT-udstyr fra Aldi, så er der vist et par andre tråde, der handler om sligt...)
#2 filmz-Kadann 20 år siden
Det eneste der kan være problemet i denne sammehæng, er om boksen er lavet til PATA-(populært kaldet IDE-diske) eller SATA-harddiske, ellers skulle det være en simpel sag at montere harddiske og bruge den som ekstern disk.
Der laves også bokse til harddiske til bærbare, men jeg tvivler dog på at det er aktuelt i denne sammenhæng.
Dog er prisen langt fra ekstraordinær, da man sagtens kan få sådan en boks hos en del computerforhandelere til samme pris og samtidig få at vide om den virker med den harddisk man har tænkt sig at smide i. :)
#3 filmz-vassago 20 år siden
#4 filmz-Kadann 20 år siden
Enig, de er ret støjende. Jeg er dog ret glad for den harddiskboks jeg har fra Zitech til min 2½" disk.. men der er så heller ikke blæser i.
#5 DarkLight 20 år siden
#6 putandtake 20 år siden
#5 Så off da :)