Gravatar

#1 Outbound Sith 18 år siden

Jeg var en af de forholdsvis få herinde, som for alvor var rigtig glad for "Sprængfarlig Bombe", som på overfladen bare var endnu en stinker fra Tomas Villum, men som pga. Anders Thomes Jensens geniale manuskript blev en ufatteligt morsom - men meget indforstået - satire over de sidste ca. 10 års danske film.

Netop pga. indforståetheden og de mange mere eller mindre obskure referencer i filmen kunne man have forventet i det mindste et kommentartrack på DVD. Selv havde jeg gået og fantaseret om et informativt og forklarende tekst-kommentartrack, som kunne have oplyst mig om alle de referencer, som jeg ikke fangede. (Dem var der garanteret også mange af!)

Men ak nej! En skide trailer var alt, hvad Nordisk Film kunne svinge sig op til at klaske på disken! (Interaktive menuer og scene selection er IKKE ekstramateriale!) For fanden, det er skuffende! De har ganske vist lagt et DTS-track på, men det er ligesom ikke nok.

Hvis det havde været en udenlandsk produktion, kunne jeg have lænet mig tilbage og ventet på en special edition, men nu er det en dansk film, og så må man gå ud fra, at de kun har ét skud i bøssen. Desværre var krudtet vådt og overhovedet ikke sprængfarligt! Så nu kan jeg bare surmule, mens jeg venter på at prisen rasler ned i et leje, hvor jeg kun føler mig mellem-røvrendt.

Selv hvis jeg kunne komme i kontakt med Nordisk Film (hvilket er umuligt via deres hjemmeside), havde de garanteret allerede "låst" DVD-udgivelsen, da filmen fik biografpremiere.

Skuffende! :(
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 HonoDelLoce 18 år siden

Kan det ikke hænge sammen med, at filmen fik en rimeligt dårlig modtagelse, og de derfor ikke har lyst til at poste flere penge i projektet?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 maniac 18 år siden

#2 "Sprængfarlig Bombe" var den danske film der solgte 3. bedst i 2006, så "en rimeligt dårlig modtagelse" vil jeg ikke sige den fik...
Gravatar

#4 Outbound Sith 18 år siden

Den fik blandede bolsjer af anmelderne, men det har jo aldrig forhindret dem i at bruge penge på ekstramateriale til andre film, f.eks. superstinkeren "Ambulancen"!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 18 år siden

NF's dvd-afdeling er ikke meget værd IMO. Bare tænk på skandalen med forkert framing af en stor række af deres gamle film (1.66:1 bliver til 1.78:1 - eller endnu værre 1.33:1 bliver til 1.78:1. Når alle andre, også danske udgivere, kan finde ud af at lave en 16:9-overførsel af et 1.66:1-billede ved at anbringe smalle bjælker, hvorfor kan NF så ikke?).

Personligt undgår jeg at smide en eneste krone efter NF's produkter, hvis jeg kan.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: