Gravatar

#1 MaxHHansen 14 år siden

Jeg har længe undret mig over at ingen har givet sig i kast med de store personligheder og begivenheder som har præget nordens historie... eller også har jeg blot misset det, hvis de ér blevet behandlet... ,o)

Jeg tænker på f.eks. Tordenskjold, en figur vi alle kender, og med masser af action at tage fat på. Christian IV, vores mest kendte konge, og en farverig personlighed, der nok skulle kunne bære en længere tv-serie, hvis man ville...
Eller hvad med Bernadotte, en fransk general og ven med Napolion, der bliver headhuntet til konge af Sverige?

Er det bare mig, der synes disse historier er dårlig dækket, eller findes de som tidligere nævnt allerede?
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

#1 - det er jo ikke interessant for Hollywood
Gravatar

#3 Bruce 14 år siden

Giv mig gerne en film om Mannerheim. Hvilket liv!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 davenport 14 år siden

Mit bedste bud er Gøngehøvdingen, som jeg iøvrigt ikke har set. Tror den er på DRs Bonanza.
Men du har ret. Der er mange mulige oplæg i vores egen historie. Den store brand i Kbh. kunne der sikkert laves en fed film om..

Edit: eller for at forblive lokal, Koldinghus!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Skeloboy 14 år siden

Jeg fik egentlig kun lavet en halv sætning...:)

Det er nogen ret dyre produktioner jo, og jeg kan ikke helt forestille mig en stor historisk produktion lavet i DK.
Gravatar

#6 MaxHHansen 14 år siden

Skeloboy (5) skrev:

Det er nogen ret dyre produktioner jo, og jeg kan ikke helt forestille mig en stor historisk produktion lavet i DK.

Desværre nej... men hvis man kunne lave noget fælles mellem de nordiske lande, som med Arn-serien? Synes bare det kunne være interessant, mere end endnu et par socialrealistiske dramaer med Mads Mikkelsen og Lie Kaas i hovedrollerne... ,o)

Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

#6 - hehe, helt sikkert.

Der kommer da også en 100 millioner kroners serie om 1864, ik?
Gravatar

#8 MaxHHansen 14 år siden

7...

Det kunne faktisk være cool nok... det var da ihvertfald et dramatisk vendepunkt i dansk historie, og eftersom tyskerne vinder, kan de da være de vil være med til at financere...?

Et eller andet sted må vi jo bare i gang med at skrive et interessant manuskript, og så finde pengene bagefter... ,o)
Gravatar

#9 MaxHHansen 14 år siden

Tordenskjold
Christian IV
Bernadotte
1864
Jens Langkniv
Grevens Fejde

Andre bud på interessante tider/personer, der burde filmatiseres?
Gravatar

#10 Bruce 14 år siden

Admiral Niels Juel
Niels Auken, Gert Petersen og Lasse Budtz
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: