Nu vil jeg ærligt indrøme at jeg er noget grøn når det kommer til DVD film teknik.
Jeg har lagt mærke til at flere DVD fabrikanter/foretninger annoncer "NTSC/PAL" DVD afspillere, skal jeg forstå det sådan at de kan konvertere signalet fra f.eks. NTSC til PAL uden at man skal have et NTSC fjernsyn ?
Eller betyder det bare at DVD afspilleren virker med både NTSC og PAL TV ?
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
1. at afspilleren kan afspille både NTSC og PAL film 2. at afspilleren kan konvertere NTSC, så du kan se det på et PAL-TV
Typisk er det fordi der sidder en konverter i afspilleren, så man kan afspille alle film, ligemeget om man har et TV der understøtter NTSC eller ej.
På min egen afspiller har jeg f.eks. en knap der fortæller afspilleren om jeg har et NTSC-TV eller et PAL-TV, så klarer den resten mht. konvertere signalet til mit lorte Samsung 20" TV (som heldigvis bliver udskiftet i weekenden).
#1 filmz-WSTE_M 22 år siden
Nu vil jeg ærligt indrøme at jeg er noget grøn når det kommer til DVD film teknik.
Jeg har lagt mærke til at flere DVD fabrikanter/foretninger annoncer "NTSC/PAL" DVD afspillere, skal jeg forstå det sådan at de kan konvertere signalet fra f.eks. NTSC til PAL uden at man skal have et NTSC fjernsyn ?
Eller betyder det bare at DVD afspilleren virker med både NTSC og PAL TV ?
descend on us all this day, and for evermore.
#2 filmz-Kadann 22 år siden
1. at afspilleren kan afspille både NTSC og PAL film
2. at afspilleren kan konvertere NTSC, så du kan se det på et PAL-TV
Typisk er det fordi der sidder en konverter i afspilleren, så man kan afspille alle film, ligemeget om man har et TV der understøtter NTSC eller ej.
På min egen afspiller har jeg f.eks. en knap der fortæller afspilleren om jeg har et NTSC-TV eller et PAL-TV, så klarer den resten mht. konvertere signalet til mit lorte Samsung 20" TV (som heldigvis bliver udskiftet i weekenden).
#3 filmz-GKK 22 år siden
Angående dit spørgsmål. så vil jeg spørge forhandleren om den kan konvertere eller bare afspille. Og så finde ud af om dit fjernsyn kan vise NTSC.
Et godt lille tip. Sørg for at den er regions fri... der er jo ikke megen idé i at kunne se ntsc film hvis du ikke kan se region 1 dvd'er :P
#4 filmz-WSTE_M 22 år siden
descend on us all this day, and for evermore.