Jeg har startet et nyt projekt, handler om at lave en database over danske film, dansk tv, video/DVD og evt. dansk produceret computerspil.
Hjemmsiden vil være baseret på WikiMedia CMS (også kendt fra Wikipedia.org).
Jeg har sendt en ansøgning om støtte hos Nordisk Film Foundation til projektet.
Hvis du er interesseret i at hjælpe, kan du sende en mail. Send evt. et CV, med tidligere projekter du har været med i. Har du yderligere spørgsmål kan du også sende en mail, eller finde mig på diverse messengers:
Konceptet vil være ligesom IMDb.com, blot med et mere kraftfuldt system, WikiMedia CMS. Samtidig vil hjemmesiden være ikke-kommercielt, så der vil ikke være reklamer.
Fordelen ved at bruge WikiMedia, er at alle har adgang til at tilføje eller rette informationer.
Simpelt koncept, og et godt grundlag til en database som alle vil have glæde af.
Jeg tror nu også at det bliver svært at konkurrere imod IMDB på den front. Med mindre du skaffer data fra et sted fra starten af, så du kan starte med en stor database, så tror jeg ikke der er en chance.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
God idé. Men er der ikke bare en stor chance for at den bliver spammet af brugere der vil have ALLE deres projekter med? Også dem der måske kun er vist til venner og familie? På dét punkt er IMDB da rimelig pålidelig. Med mindre man allerede har en del credits, hvorefter man vist bare kan tilføje..
#7 Hjemmesiden/databasen skal kun indeholde danske film og danske tv-programmer der er vist i dansk tv (DR, TV2 m.v.) og danske biografer. Hjemmevideo optaget af private folk, som kun er vist til venner og familie (evt. gennem YouTube etc) vil IKKE være tilladt.
For at undgå misbrug, kan man nemt spærre for folks adgang til at redigere i artikler.
Download DFDb Informationspakke - Den indeholder mere information om projektet, samt screenshots af hjemmesiden (jeg forbeholder mig retten til at ændre design og indhold af hjemmesiden, inden den bliver offentliggjort.
#1 filmz-kirjapan 18 år siden
Hjemmsiden vil være baseret på WikiMedia CMS (også kendt fra Wikipedia.org).
Jeg har sendt en ansøgning om støtte hos Nordisk Film Foundation til projektet.
Hvis du er interesseret i at hjælpe, kan du sende en mail. Send evt. et CV, med tidligere projekter du har været med i. Har du yderligere spørgsmål kan du også sende en mail, eller finde mig på diverse messengers:
E-mail: [email protected]
MSN Messenger: [email protected]
Yahoo Messenger: kirjapan
GTalk: [email protected]
AIM: [email protected]
#2 gi-jones 18 år siden
#3 filmz-kirjapan 18 år siden
Fordelen ved at bruge WikiMedia, er at alle har adgang til at tilføje eller rette informationer.
Simpelt koncept, og et godt grundlag til en database som alle vil have glæde af.
#4 filmz-vassago 18 år siden
Det kan vel være en ligeså stor ulempe - det har da i hvert fald vist sig at være tilfælde med flere af wiki siderne...
#5 gi-jones 18 år siden
#6 filmz-kirjapan 18 år siden
Jeg har kontakt med DR og TV2 i øjeblikket, og hvis de også er med på ideen og vil tilføje artikler omkring deres programmer, er man godt på vej.
#7 Mr.E 18 år siden
#8 filmz-kirjapan 18 år siden
For at undgå misbrug, kan man nemt spærre for folks adgang til at redigere i artikler.
#9 filmz-kirjapan 18 år siden
#10 filmz-kirjapan 18 år siden