Jeg skal have mig en ny DVD-afspiller. Min gamle bambus-Denver er ved at have aftjent sin værnepligt. Jeg har ikke så helvedes meget forstand på indmaden i sådan en fætter, så jeg ku’ godt bruge lidt hjælp. Jeg har kigget lidt på Hifi-Klubbens hjemmeside og fundet et par modeller der ser interessante ud. Bla. en DENON DVD-190. I spec’en nævnes der, at den har følgende konvertere: 24-bits/192 kHz for lyd og 2x10-bit/54 mHz for billede. Kan en af jer oversætte det til jævnt jysk??? En anden NAD T513 har flg.: 4x10-bit/54 mHz video D/A-konvertere og 24-bit/96 kHz audio D/A-konvertere. Vil det så sige at NAD’en har et bedre billede men dårligere lyd eller hva’??? DENON’en har til gengæld DVI digitaludgang for billede (det sku’ være godt til LCD + plasma tv)
Jeg har sat et prisloft på kr. 2.500 til min nye afspiller, idet jeg vurderer, at den skal holde 2 år, inden den udskiftes med en ordentlig DVD-brænder m. harddisk. Forslag til andre maskiner høres gerne… _______________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#1 wiseguy 21 år siden
Jeg har kigget lidt på Hifi-Klubbens hjemmeside og fundet et par modeller der ser interessante ud.
Bla. en DENON DVD-190. I spec’en nævnes der, at den har følgende konvertere: 24-bits/192 kHz for lyd og 2x10-bit/54 mHz for billede. Kan en af jer oversætte det til jævnt jysk???
En anden NAD T513 har flg.: 4x10-bit/54 mHz video D/A-konvertere og 24-bit/96 kHz audio D/A-konvertere. Vil det så sige at NAD’en har et bedre billede men dårligere lyd eller hva’??? DENON’en har til gengæld DVI digitaludgang for billede (det sku’ være godt til LCD + plasma tv)
Jeg har sat et prisloft på kr. 2.500 til min nye afspiller, idet jeg vurderer, at den skal holde 2 år, inden den udskiftes med en ordentlig DVD-brænder m. harddisk. Forslag til andre maskiner høres gerne…