Jeg så lige trailer for den her nye serie og har læst lidt om den, en ny læge serie, traileren var ret skæg, hovedpersonen en læge som vidst ikke er hel vild med det sted han er røget hen, der cvar lidt Dr. Cox over ham.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg tror faktisk det ligger lidt mellem scrubs og ER... det er ikke vildt sjovt, men heller ikke usjovt... og man keder sig bestemt ikke på noget tidspunkt... ved ikke hvilken genre det er...
Jeg har set første sæson, og lidt af næste, og jeg ELSKER House :) Hugh Laurie er genialt god som den misantropiske, associale og sarkastiske læge, der hader patienter (siger han) og gerne råber af dem, lyver for sine kolleger, og åbent vifter med sit pillemisbrug (han har kroniske smerter i benet og går med stok). Han er ligeglad med om folk synes han er en idiot. Men han er også ligeglad med om de synes han er en flink fyr. Han er bare ligeglad. Men alt hvad han gør, gør han for at redde sine patienter, og man kan ikke lade være med at holde af ham. Serien er både intens, dramatisk og sjov. Jeg er totalt hooked. Så også reklame for House på Kanal 4 i går aftes, men ikke noget om hvornår, desværre... Men jeg kan kun anbefale den :)
Først og fremmest: House er en fantastisk serie, som jeg kun varmt kan anbefale, og Hugh Laurie er uovertruffen i hovedrollen.
Hvad angår genren, er den lidt svær at placere:
Det *er* en lægeserie, men slet ikke som man sædvanligvis ser dem med hovedfokus på soap-elementer. I virkeligheden skal den nok snarere sammenlignes med detektivserier idet stort set alle afsnittene handler om at House skal stille diagnoser på patienter andre læger har opgivet. Serien rummer mange små referencer til Sherlock Holmes.
Dernæst *er* det en dramaserie, men figuren Gregory House er karakteriseret ved sin ekstreme sorte sarkasme. Hvis man kan lide det, er det ikke forkert at kalde det en (sort) komedie.
Så et forsøg på at beskrive serien i en genreformular kunne være: Sort mysteriekomediedrama i et hospitalsmiljø.
#1 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 filmz-Bartman 19 år siden
#3 elwood 19 år siden
over i scrubs genren, eller E.R ?
den virker hvertfald intressant umiddelbart.
#4 thomas040 19 år siden
Så er det værd at bemærke at Bryan Singer har instrueret pilot afsnittet og første afsnit..:)
Jeg downloadede piloten på et tidspunkt, og det var ualmindeligt godt.
#5 thomas040 19 år siden
#6 ks 19 år siden
#7 elwood 19 år siden
#8 filmz-psyche 19 år siden
#9 elwood 19 år siden
#10 filmz-qupp 19 år siden
Hvad angår genren, er den lidt svær at placere:
Det *er* en lægeserie, men slet ikke som man sædvanligvis ser dem med hovedfokus på soap-elementer. I virkeligheden skal den nok snarere sammenlignes med detektivserier idet stort set alle afsnittene handler om at House skal stille diagnoser på patienter andre læger har opgivet. Serien rummer mange små referencer til Sherlock Holmes.
Dernæst *er* det en dramaserie, men figuren Gregory House er karakteriseret ved sin ekstreme sorte sarkasme. Hvis man kan lide det, er det ikke forkert at kalde det en (sort) komedie.
Så et forsøg på at beskrive serien i en genreformular kunne være: Sort mysteriekomediedrama i et hospitalsmiljø.