Gravatar

#11 filmz-Le Samouraï 19 år siden

For en god ordens skyld, så skriver Beaver også, at der er en Playtime 2-disc på vej. Vi ved, at den kommer i år, for Criterion har allerede for et stykke tid siden selv annonceret, at de arbejder på den, men Beavers note skyldes udelukkende, at Amazon nu har oprettet en post på dvd'en. Det skal man ikke nødvendigvis tage så seriøst. Amazon har før annonceret titler fra Criterion, der først kom mange måneder senere. Så længe at Image (der har købt HVE og dermed er Criterions officielle distributør) ikke har annonceret den på deres hjemmeside, så skal man nok ikke forvente en release af Playtime i september!

I mine øjne gør det heller ikke så meget. September er dyr nok i forvejen. Jeg skal i hvert fald have opgraderet min Brazil plus have både Seven Samurai, Amarcord og Jigoku.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#12 filmz-Le Samouraï 19 år siden

Det tror jeg nu ikke, du skal forvente. Criterion hører ikke til blandt "the early adopters" - tænk bare på, hvor lang tid de var om at beslutte sig for at understøtte 16:9! Højst sandsynligt venter de med at se, hvilket format der går af med sejren i systemkrigen og begynder først derefter at understøtte det.

Men naturligvis har du ret i, at grunden til at de fx. trækker en ny master af Brazil nok skal findes i, at de forbereder sig til det kommende HD-marked.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Seven Samurai, Amarcord og Jigoku skal helt klart i samlingen på et tidspunkt for de udgaver jeg har fra bl.a. BFI trænger helt klart til en opdattering. Lidt sjovt at Seven Samurai kommer at koste det samme som jeg gav for min BFI i sin tid.

NB ! BFI = British Film Institute

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 filt 19 år siden

#13, huh? Lader du Brazil gå forbi?
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#15 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 14 Godt tilfreds med den jeg har og faktisk kan jeg bedre lide fx "12 Monkeys" og "The Fisher King" :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#16 JannikAnd 19 år siden

#9 - Typisk at der skal lidt Criterion-snak til at få dig ud af hullerne... :)

Apropos Criterion: Er der andre, der har set deres nye design? Virker som om de forsøger at skabe et nyt image.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Er dette ikke stadig deres officielle site?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 JannikAnd 19 år siden

#17 - Bekræftet. Men deres logo er blevet ændret (pr. 1. august), og deres fremtidsplaner er at udgive flere film pr. måned end hidtid.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 19 år siden

#18 Aah ok! Sålænge kvaliteten er høj, skal jeg ikke klage :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 JannikAnd 19 år siden

Tror bestemt ikke, der er tale om en devaluering af Criterion. Tværtimod. Fornyelse er lig forbedring i dette tilfælde :)

Skriv ny kommentar: