Gravatar

#11 filmz-ulrik_one 18 år siden

Danny Boyle har klart - som jeg skriver - lavet mange helrådne film. Men hovedværket "Trainspotting" synes jeg er fuldt i samme liga som fx Kubrick, og endda bedre end nogen af hans film. Min pointe var ikke så meget andet end, at Boyle kan godt når hans vil.

Boyles primære problem (udover at hans filmstandard ER dalet) har jo været, at folks forventninger til ham efter "Shallow Grave" og "Trainspotting" med rette har været skyhøje. Det har han ikke været i stand til at indfri. Men nogen af os håber STADIG at han har det i sig.

Når Boyle er værst ("A Life Less Ordinary", "The Beach") er han i liga med Michael Bay (måske UNDER). Men når han er bedst ("Trainspotting") er han efter min ydmyge mening på højde med Kubrick - visuelt såvel som fortællermæssigt.

Så før du skulle til at læse "Sunshine"-plottet, bedte jeg dig blot om at tænke på Tarkovsky og Kubrick i stedet for Michael Bay. Boyle kan være så god som de første, og så ringe som den sidste. Jeg er blot optimist og tror på lyset efter "28 Days Later" (som et slags trin op til Boyles øverst stadie af genialitet:-))
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#12 jessup 18 år siden

# 11 du har ret man skal ikke "dræbe" sine favorit intruktører før de har lavet en god potion svinere - man opgiver heller ikke sit fodbold hold efter et par nederlag. Har aldrig været kæmpe fan af Boyle men både Trainspotting og Shallow Grave er rigtig gode film - den første selvfølgelig mest imponerende og lidt sekundær men nævneværdig tv-filmen "Vacuuming Completely Nude in Paradise".
Meeeeeeeen fra Paths of Glory og fremefter røre han ikke Kubrick med en ten foot pole - men lad det ligge.
This is just until June
Gravatar

#13 filmz-ulrik_one 18 år siden

#12:
Vi er enige bortset fra din sidste udtalelse. Jeg synes "Trainspotting" er bedre end både "Lolita", "Full Metal Jacket" og "Eyes Wide Shut" (selvom jeg også synes i hvert fald de to førstnævnte er classics), men det er vidst en smagssag, så lad nu det ligge :-)
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#14 PredatorX 18 år siden

Tja... Jeg har altid syntes at The Beach var en udemærket film. Om bogen så er bedre eller ej, skal jeg ike kunne sige da jeg ikke har læst den. Men som film syntes jeg godt om den. A life less ordinary syntes jeg også var ganske morsom.

Hans bedste film er klart Trainspotting og 28 Days Later.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: