Gravatar

#1 filmz-ulrik_one 18 år siden

Jeg browsede lige lidt rundt på IMDb til aftenkaffen, da jeg stødte på "Trainspotting"-instruktøren Danny Boyles kommende 2006-projekt "Sunshine". Den ser virkelig spændende ud og lyder anderledes. Poster plottet nedenunder, men inden dine tanker falder på "Armageddon" (eller andet Michael Bay-møg), så prøv først at tænke Kubricks "2001", Tarkovskys "Solyaris" - eller måske blot Soderbergs "Solaris"-remake (som jeg egentlig syntes var okay).

"50 years into the future, the Sun begins to die, and Earth is dying as a result. A team of astronauts are sent to revive the Sun - but the mission fails. Seven years later, a new team are sent to finish the mission as they are Earth's last hope."

Det lyder lovende i min bog. Det er trods alt Danny Boyle som skabte klassikere som "Shallow Grave", "Trainspotting" og semi-klassikeren "28 Days". Han har også lavet meget møg, men jeg tror han er back on track igen efter ha' fundet tilbage til sine originale Boyle-trademarks med 28DL. Okay, jeg kommer sikkert til at slå koldt vand i blodet på et tidspunkt, men indtil da vil vente med spænding... :-)

Links:
Filmens officielle website
Billeder fra filmen
Sunshine på IMDb

Hvad si'r I til den??
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#2 chandler75 18 år siden

Lyder spændende. Jeg elsker apokalyptiske katastrofefilm med et twist :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmfan 18 år siden

Jeg er enig i din vurdering af "Shallow Grave" og "Trainspotting". Det er absolut to gode film. "28 Days Later" er derimod i min optik noget hø. Anslaget er ellers rigtig godt, men han forløser ikke materialet og det hele ender i klicheer efter min mening.

Jeg ser frem til Sunshine. Jeg kan rigtig godt lide oplægget. Det er tilpas "far out" :-)
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#4 dvjik 18 år siden

Er der nogen der har set Millions? Den ser også god ud.
Gravatar

#5 Bohemian 18 år siden

med hensyn til Danny Boyles "28 Days Later" var der så ikke noget med nogle fortsættelser til denne?
Free in serenity.
Gravatar

#6 Ikari 18 år siden

#5 Det sidste man hørte var vist dette:
http://www.filmz.dk/forum/item/11418/#
Gravatar

#7 chandler75 18 år siden

# 4 Der kommer en anmeldelse op i dag eller i morgen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Bohemian 18 år siden

#6 ah okay ; )
Godt nok længe siden man har hørt noget til den efterfølger.
Free in serenity.
Gravatar

#9 filmz-ulrik_one 18 år siden

#3:
Ja, okay at kalde "28 Days Later" en semi-klassiker var nok også en overdrivelse overfor mig selv. Jeg vil nok egentlig bare kalde den en udemærket film.
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#10 jessup 18 år siden

Når jeg tænker på Boyle eller plottet dukker hverken Tarkovsky eller Kubrick op - det er ligesom i en lidt anden liga.
This is just until June

Skriv ny kommentar: