Gravatar

#11 Antlion 13 år siden

Godt! Men jeg kan næsten regne ud, at "Barry Lyndon" har førsteprioritet? :)

Pas i øvrigt på med "Andrei Rublev". Selvom den russiske BD har et fantastisk billede, indeholder den ikke CC-cuttet. Ikke at sidstnævnte nødvendigvis er det "korrekte" cut, men undertegnede foretrækker i hvert fald 205 min- fremfor 183(+186) min-versionen.
Gravatar

#12 Bruce 13 år siden

#11 Jeg har bestilt BL for nogle måneder siden med dansk tekst hos en dansk webbutik, fordi min datter også skal se den, men jeg kan desværre ikke huske hvilken :( Så jeg håber blot, at den kommer her midt i juni :) Så nej, BL må vente lidt endnu :)

Tak for advarslen om AR :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#13 Antlion 13 år siden

"Advarslen" taget i betragtning, er den russiske BD dog fortsat Criterions udgivelse mange gange overlegen, så det var ikke for at afskrække dig. Tarkovskij foretrak faktisk 186 min-versionen:

"Nobody has ever cut anything from Andrei Rublov. Nobody except me. I made some cuts myself. In the first version the film was 3 hours 20 minutes long. In the second — 3 hours 15 minutes. I shortened the final version to 3 hours 6 minutes. I am convinced the latest version is the best, the most successful. And I only cut certain overly long scenes. The viewer doesn't even notice their absence. The cuts have in no way changed neither the subject matter nor what was for us important in the film. In other words, we removed overly long scenes which had no significance."

Gravatar

#14 Antlion 13 år siden

Bruce (12) skrev:
fordi min datter også skal se den

Så må hun "nøjes" med Tarkovskij i mellemtiden, heheh... :)
Gravatar

#15 Benway 13 år siden

#13 Interessant. Kan du huske, hvad forskellen består i eller er det blot længere versioner af de samme scener? Jeg har kun set Criterion-cuttet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16 Antlion 13 år siden

#15:

CC-cuttet inkluderer scener som hestens fald ned af trappen, ildantændelsen af koen, Rubljovs udvandring fra Троица-klostret samt en masse udvidede klip, hvorfor flere frames slet ikke kan lokaliseres i 186 min-versionen.

Begge versioner har deres fordele og ulemper, men Mosfilms Blu-ray er den bedste udgivelse pt., selvom den ikke inkluderer undertegnedes foretrukne cut.
Gravatar

#17 Antlion 13 år siden

AE's boks er udgivet nu:

http://www.amazon.co.uk/Andrei-Tarkovsky-Collectio...

Dog vil jeg ikke investere i den, før resten af filmene er blevet anmeldt. Bæveren har fortsat kun anmeldt "Spejlet".

Filmene udgives også separat, så hvis ikke alle filmene er blevet restaureret, nødsages man heldigvis ikke til at købe hele boksen.
Gravatar

#18 Antlion 13 år siden

"Ivans barndom", "Stalker", "Solaris" og muligvis "Spejlet" skulle være i bedre kvalitet end de tidligere udgivelser, og resten skulle være af middelmådig kvalitet.

Skriv ny kommentar: