Gravatar

#1 inflector 20 år siden

Hola kloge hoveder :)

Jeg vil inden for den nærmeste fremtid anskaffe mig en mp3 afspiller og jeg har tænkt at det enten skal være en i-pod eller en Creative Zen, hvad er jeres erfaringer med de pågældende afspillere?

Tillægsspørgsmålet handler om indkøb af elektronik i USA. Jeg skal nemlig derover til sommer og prisen er jo noget lavere derovre, men hvordan med at bruge det når man kommer hjem, de har jo andet strøm system osv. Er det et problem eller skal jeg bare købe en konverter (eller hvad det nu hedder)?

På forhånd tak

/inflector
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 filmz-Kadann 20 år siden

Jeg har haft en iPod på et tidspunkt, hvor displayet desværre gik i stykker (min egen fejl fordi jeg ikke var helt god ved den), men det er såmænd en ganske glimrende maskine. Det eneste jeg havde at udsætte på den, var at batteritiden var lidt lavere end andre mp3-afspillere, men det er så blevet bedre med de nye generationer.

Med hensyn til strøm til en iPod, så kan du oplade den enten via firewire-porten eller strømforsyningen der følger med. På strømforsyningen kan du pille selve stikket af og sætte en ganske almindelig ledning til, som man f.eks. ser til forstærkere, dvd-afspillere og den slags, så du behøver ikke at bekymre dig om dén del. :)

Zen kender jeg så ikke, men jeg har en Creative Muvo2, som jeg er ganske tilfreds med, så jeg kan ikke forestille mig andet end at Zen også er en glimrende afspiller.

Nu har jeg så ikke sat mig ind i Zen 100%, men der er jo en fordel ved iPod, hvis man vil spare lidt plads (selvom det ikke skulle være nødvendigt), nemlig at man kan konvertere sin musik til AAC i stedet for MP3.. jeg ved jo så ikke om det er aktuelt for dig. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 filmz-vassago 20 år siden

Jeg har selv en Ipod, og er meget tilfreds med den, har ikke haft andre i den klasse/størrelse. Har ikke oplevet bøvl med batteri-tid eller noget.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-sanjo 20 år siden

Har også en iPod, og den har fungeret helt fint uden problemer.

#2 Konverterer det til AAC istedet for MP3 er nok, noget af det dummeste at gøre. Kvaliteten på AAC er ringe i forhold til mp3. Når du nu skal sætte musik på den, vil jeg anbefale dig at encode i LAME/EAC, da du med de to kombinationer får den bedste lyd. Godt nok fylder det lidt mere, but who cares.

En af Zens store fordele, er at den har radio indbygget. Om det er en fordel eller ulempe kan diskuteres ;)

Sidste år var jeg også til USA, og der sagde jeg til mig selv, at jeg skulle have en iPod. Jeg troede at det ville være meget billigere derover, da jeg havde surfet på de amerikanske "edbpriser". Men da jeg kom ind i en fysisk butik, var prisen nogenlunde den samme som her. En iPod 20gb kostede cirka 320dollars. Hvilket ikke er så meget at spare, i forhold til i DK.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#5 filmz-sanjo 20 år siden

PS.
Du kan uden problemer bruge det elektronik, som du køber i USA i DK. Du skal bare have fat i en konverter, fra 120V til 240V. Den kan f.eks købes
her
Gravatar

#6 filmz-vassago 20 år siden

Langt det meste elektronik kræver ikke engang en konverter længere.
Gravatar

#7 filmz-herskegut 20 år siden

Den laptop jeg modtog fra USA igår, krævede nu en konverter, det var nu ikke volt converter, men stikket der er anderledes.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#8 filmz-vassago 20 år siden

Jeps, til stik, men ikke til strøm. Mit indlæg var til #5:
Gravatar

#9 filmz-Dennis 20 år siden

r der nogen af jer der kan fortælle om man kan bruge Ipod en til sport?
jeg har hørt at lyden kan hoppe grundet dens harddisk?

På forhånd tak.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#10 filmz-sanjo 20 år siden

Den fungerer fint under ydelse af fysisk sport :)
Har da løbet med den og styrke trænet så ingen problemer der. Vil dog nok være bedst at vælge en mini iPod til dette formål, da den er lidt mindre.

Skriv ny kommentar: