Nogen som kender til et godt simple script med visual confirmation, som jeg kalder det (man skriver tal/bogstaver ind som bliver vist på et billede) til en gæstebog lavet i php.
Min gæstebog bliver oversvømmet af spammer, og det er ret træls at sidde og slette indlæg derfra hele tiden, ser heller ikke fedt ud, når folk klikker sig ind på den.
Tænkte der måske var nogle der lige kendte til sådan et script. Skal lige siges jeg er ikke skrap til php (roder mest med xhtml og css) så det skal nok skæres ud i pap hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 semi hjemmelavet jeg bruger den Her og den fungere perfekt, kan ændres i det uendelig, så den passer til en selv, det er bare en masse php filer.
Så jeg regnede med bare at kunne finde et script af en art som ja enten gør det du siger med at taste et tegn, eller en kode fra en billedefil. synes bare ikke lige jeg kan finde nogen.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
1) EgBook er ret populært, og derfor er der decideret lavet bots, der finder og spammer guestbooks af denne slags. Her burde du nem kunne lave et check-felt og komme det til livs.
2) Det bliver gjort manuelt. Det er set før, og her er der ikke rigtig nogen løsning.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Til bruger-registrering på min side, har jeg valgt bare at lave en simpel version, der skifter mellem tilfældige skrifttyper, og skriver 5 tilfældige tegn, ud af en valgfri række. Når valideringsnummeret er genereret, bliver der ligeledes gemt i session, der så kan blive brugt til validerings-tjekket senere.
#1 elwood 19 år siden
Min gæstebog bliver oversvømmet af spammer, og det er ret træls at sidde og slette indlæg derfra hele tiden, ser heller ikke fedt ud, når folk klikker sig ind på den.
Tænkte der måske var nogle der lige kendte til sådan et script. Skal lige siges jeg er ikke skrap til php (roder mest med xhtml og css) så det skal nok skæres ud i pap hehe.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 DarkLight 19 år siden
En hurtig løsning plejer at være at have et kontrolfelt hvor brugeren skal taste 'Æ'.
Det plejer at kaste de værste spammere af i farten :)
#3 elwood 19 år siden
Så jeg regnede med bare at kunne finde et script af en art som ja enten gør det du siger med at taste et tegn, eller en kode fra en billedefil. synes bare ikke lige jeg kan finde nogen.
#4 DarkLight 19 år siden
1) EgBook er ret populært, og derfor er der decideret lavet bots, der finder og spammer guestbooks af denne slags. Her burde du nem kunne lave et check-felt og komme det til livs.
2) Det bliver gjort manuelt. Det er set før, og her er der ikke rigtig nogen løsning.
#5 elwood 19 år siden
Så hvis jeg bare kunne komme af med de automatiske bots så tror jeg det ville være perfekt.
Du kender ikke nogle links evt. der fortæller hvo'en man gør, hvis bare jeg havde form for guide/tutorial , kunne jeg sagtens lave det selv.
men tak for hjælpen indtil videre da 8-)
#6 cyberzed 19 år siden
#7 allanmc 19 år siden
#8 allanmc 19 år siden
Det er næsten korrekt, det hedder Captcha:)
#9 cyberzed 19 år siden