Gravatar

#1 filmz-yoshimura 21 år siden

Kan alle I kloge hoveder ikke lige hjælpe mig men en sproglig nød, jeg ikke kan få knækket? Jeg er i en film stødt på udtrykket "Oh for Eight", som bliver sagt om en person.

"He is just oh for eight."

Hvad hulen betyder det? Det er muligt, at det er stavet forkert, og i virkeligheden er "O, Four, Eight", en eller anden form for politikode, men jeg kan ikke lige gennemskue den. Nogen der er stive i amerikansk politijargon/slang?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 filmz-Bruce 21 år siden

Det er "Oh, for eight". Søgte på Google og der kom en del op.

Denne bl.a.

Tror det er kommet af baseball jargon, hvor en gut har misset 8 gange og bruges det i andre sammenhænge er det vel for at indikere, "total mislykket".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 bobber 21 år siden

Jeg er rimelig sikker på at det er O for eight. O i stedet for nul. Man hører det bl.a. i baseball eller am. football hvor det vil sige at f.eks. et hold har vundet 0 og tabt 8. "He is just O for eight" betyder at han har forsøgt whatever it is 8 gange, men at det er mislykket hver gang.
-
Don't Panic
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 21 år siden

Super! Takker for de hurtige tilbagemeldinger :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 Zelle 21 år siden

Den mest direkte oversættelse ville nok være nul ud af otte...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 21 år siden

#5: Jo, måske, men her er det nu nok i overført betydning. Snarere noget i stil med, at han er en rigtig taber, eller at han aldrig når målet.
Gravatar

#7 Zelle 21 år siden

Ahh, ja misede lige at det var om en person...

Så har du selvfølgelig ret, at sige at han er nul af otte, er rimeligt meget det samme som at sige at han er en taber ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens

Skriv ny kommentar: