Min søster fik en fantastisk idé den anden dag, nemlig om vi ikke skulle skrive til DR2 og høre om de gider genudsende nogle af de gamle Oscar-shows som optakt til dette års uddeling. Det er meningen at de så skulle vise dem i løbet af de kommende mange uger indtil showet d.5.marts.
I forbindelse med den forestående Oscar-uddeling d.5.marts, har vi et forslag til en dybdegående optakt man kunne køre med i ugerne op til! Ud over den forholdsvis korte optakt, som kører på DR2 et par timer før selve uddelingen, kunne man udnytte de mange uger indtil da, især søndagene måske, med at vise nogle af de gamle Oscar-uddelinger. Formålet skulle være at sætte mere fokus på Oscar-uddelingen, samt at gøre optakten mere indholdsrig.
Et eksempel kunne være at man den ene weekend viste uddelingen fra 1975, hvor en storfilm som ”One flew over the Cuckoo’s Nest” vandt ”The Big Five” – altså ”Best Picture”, ”Directing”, ”Actor”, ”Actress” og ”Writing”. En præstation, som ”The Silence of the Lambs” gjorde efter i 1991, hvilket evt. kunne være et af de andre shows i viser. Et andet show som mange sikkert ville have lyst til at se og græde over er det fra 1994, hvor ”Forrest Gump” vandt 6 statuetter foran næsen på film som ”The Shawshank Redemption” og ”Pulp Fiction”. :-) Det var iøvrigt samme år ”The Lion King” vandt for musikken.
Andre forslag kunne lyde på fx: 1943, hvor klassikeren ”Casablanca” var nomineret til 8 Oscars og vandt 3 af dem 1959, hvor ”Ben Hur” fastslog rekorden på 11 priser, hvilket først er gjort efter i 1997 af ”Titanic” og 2003 af ”Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage” 1977, hvor ”Star Wars” vandt 7 priser 1981, hvor ”Indiana Jones: Raiders of the lost Ark” vandt 5 priser 1990, hvor ”Dances With Wolves” vandt 7 statuetter 1993, hvor ”Schindler’s List” vandt 7 priser 1995, hvor ”Braveheart” vandt 5 Oscars 2000, hvor ”Gladiator” vandt 5 priser
Selv synes vi, at det kunne være skønt hvis det blev til en optakt som denne – håber I deler vores mening, og har mulighed for at gøre noget ved det? :-)
Mange venlige hilsner Peter M. Christensen og Marie Christensen ****
Tænkte der sikkert var flere af jer der ville synes om idéen, så hermed en opfordring til at I også sender dem en mail. I skal være velkommen til at genbruge vores oplæg - hellere I får den sendt afsted end slet ikke! :-) Og så kan I jo også komme med jeres egne idéer til specifikke Oscar-shows som I bare MÅ se... :-)
Håber at DR vil modtage en masse henvendelser så de kan blive klar over det enorme behov vi har for at se gamle Oscar-shows! :-D
Det ville være super, men jeg ved at tv2 havde rettighederne i 2001(det var i hvert fald det år den blev sendt) da Gladiator vandt, så mon ikke de stadig har rettighederne til en genudsendelse.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#4 nej, det er jeg ret sikker på at de ikke har. De køber rettighederne til at vise det direkte og ikke andet... Hele showet vises kun i sin helhed én gang.
Som de andre siger har jeg også fået at vide at et show kun vil blive vist en gang i sin helhed - og det er live. Dernæst laver aa vist selv en forkortet genudsendelses udgave som man kan købe rettighederne til. Efter de 2 udsendelser er der vist lukket på det område og kun enkelte klip er til rådighed derefter :(
Jeg er sikkert forkert på den - men så bliver jeg nok sat på plads *ss*
- man kan jo ikke engang opsnuse det på dvd :( buuhuu
Jeg har 98 på video. Det var det år hvor Titanic vandt alt (mere eller mindre) og det eneste år hvor det var lykkedes mig at se alle 5 film (jeg var i USA på det tidspunkt) De lavede en helt fantastisk montage med klip fra alle film der havde vundet oscars op til da. Og så er det Billy Crystal der er vært. Jeg har nærmest slidt det bånd op.
#1 McPeter 20 år siden
Min søster fik en fantastisk idé den anden dag, nemlig om vi ikke skulle skrive til DR2 og høre om de gider genudsende nogle af de gamle Oscar-shows som optakt til dette års uddeling. Det er meningen at de så skulle vise dem i løbet af de kommende mange uger indtil showet d.5.marts.
Vi har netop sendt dem følgende mail via DR's website
( http://www.dr.dk/omdr/index.asp?sektion=kontakt&am... ):
Hej DR.
I forbindelse med den forestående Oscar-uddeling d.5.marts, har vi et forslag til en dybdegående optakt man kunne køre med i ugerne op til! Ud over den forholdsvis korte optakt, som kører på DR2 et par timer før selve uddelingen, kunne man udnytte de mange uger indtil da, især søndagene måske, med at vise nogle af de gamle Oscar-uddelinger. Formålet skulle være at sætte mere fokus på Oscar-uddelingen, samt at gøre optakten mere indholdsrig.
Et eksempel kunne være at man den ene weekend viste uddelingen fra 1975, hvor en storfilm som ”One flew over the Cuckoo’s Nest” vandt ”The Big Five” – altså ”Best Picture”, ”Directing”, ”Actor”, ”Actress” og ”Writing”. En præstation, som ”The Silence of the Lambs” gjorde efter i 1991, hvilket evt. kunne være et af de andre shows i viser.
Et andet show som mange sikkert ville have lyst til at se og græde over er det fra 1994, hvor ”Forrest Gump” vandt 6 statuetter foran næsen på film som ”The Shawshank Redemption” og ”Pulp Fiction”. :-) Det var iøvrigt samme år ”The Lion King” vandt for musikken.
Andre forslag kunne lyde på fx:
1943, hvor klassikeren ”Casablanca” var nomineret til 8 Oscars og vandt 3 af dem
1959, hvor ”Ben Hur” fastslog rekorden på 11 priser, hvilket først er gjort efter i 1997 af ”Titanic” og 2003 af ”Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage”
1977, hvor ”Star Wars” vandt 7 priser
1981, hvor ”Indiana Jones: Raiders of the lost Ark” vandt 5 priser
1990, hvor ”Dances With Wolves” vandt 7 statuetter
1993, hvor ”Schindler’s List” vandt 7 priser
1995, hvor ”Braveheart” vandt 5 Oscars
2000, hvor ”Gladiator” vandt 5 priser
Selv synes vi, at det kunne være skønt hvis det blev til en optakt som denne – håber I deler vores mening, og har mulighed for at gøre noget ved det? :-)
Mange venlige hilsner
Peter M. Christensen og Marie Christensen
Tænkte der sikkert var flere af jer der ville synes om idéen, så hermed en opfordring til at I også sender dem en mail. I skal være velkommen til at genbruge vores oplæg - hellere I får den sendt afsted end slet ikke! :-)
Og så kan I jo også komme med jeres egne idéer til specifikke Oscar-shows som I bare MÅ se... :-)
Håber at DR vil modtage en masse henvendelser så de kan blive klar over det enorme behov vi har for at se gamle Oscar-shows! :-D
På forhånd tak for hjælpen!
Mvh
Peter MC
#2 elwood 20 år siden
Men ja fantastisk ide.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 filmz-JuuL 20 år siden
Det har jeg i hvert fald fået at vide at de ikke har
#4 frahm-2 20 år siden
#5 filmz-JuuL 20 år siden
nej, det er jeg ret sikker på at de ikke har. De køber rettighederne til at vise det direkte og ikke andet... Hele showet vises kun i sin helhed én gang.
Og så på vhs bagefter selvfølgelig :D
#6 McPeter 20 år siden
Prøv evt også at sende til TV2? :-)
#7 filmz-grev_michal 20 år siden
Jeg er sikkert forkert på den - men så bliver jeg nok sat på plads *ss*
- man kan jo ikke engang opsnuse det på dvd :( buuhuu
#8 20 år siden
#9 filmz-Narniabæver 20 år siden