Hitchcock får åbenbart amerikansk præmiere 23. november, så der er lige en ekstra film til kapløbet. Den står nok meget godt til at tage et par skuespilnomineringer, men også bedste film, kostumer og make-up kunne være muligheder.
Ja, spændende at den også presses ind i år.. Endnu en kandidat i mændenes allerede proppede hovedrollekategori.. Tror umiddelbart den har bedst chancer for nominering i make-up og mandlige hovedrolle samt kvindelige birolle. Ser den ikke rigtig som en spiller i Bedste Film-feltet, men who knows at this point.
Vi tager også lige TDKR (ved godt at den er udkommet, men jeg hopper på at den har en chance for Bedste Film)!
En superhelte-film som årets bedste film? Niks!
Kun 3 westerns har nogensinde vundet Oscaren for Bedste Film, og kun 1 fantasy-film har vundet den. Og jeg mere end tvivler på, at Oscar-akademiet er klar til at gøre en Batman-film til Oscar-vinder i denne kategori. (Forgængeren 'The Dark Knight' var heller ikke nomineret som Bedste Film - "kun" i en masse andre kategorier.)
Rises kan højst blive nomineret. Og nu hvor man er gået fra de 10 bedste film, og reduceret antallet, tvivler jeg overhovedet på en nominering. På den anden side, så ved jeg heller ikke om den burde nomineres. Jeg mener den nominering burde have faldet på TDK i sin tid, som netop var mere betydningsfuld og rykkede nogle grænser for den type film. Rises kunne ikke helt leve op til den, og det er da som sådan også en bred enighed om, og det er nok en af grundene til, at den nok ikke skal gøre sig store forhåbninger om at vinde ret meget andet end tekniske meritter.
Rises kunne ikke helt leve op til den, og det er da som sådan også en bred enighed om
Ikke bred nok.
I mine øjne er Rises en lillebitte-bitte-bitte smule bedre. Det er sandt, at 'The Dark Knight' var en milepæl, men 'Rises' rev mig mere med følelsesmæssigt og havde en stemning, som jeg lige nød en tandstump mere.
Kun 3 westerns har nogensinde vundet Oscaren for Bedste Film, og kun 1 fantasy-film har vundet den. Og jeg mere end tvivler på, at Oscar-akademiet er klar til at gøre en Batman-film til Oscar-vinder i denne kategori. (Forgængeren 'The Dark Knight' var heller ikke nomineret som Bedste Film - "kun" i en masse andre kategorier.)
Nah, den har ikke en chance.. Der er en lille, meget spinkel mulighed for, at den kan score en nominering, såfremt AMPAS føler de kan belønne hele serien lidt på den måde (lidt ala LOTR: The Return of the Kings sejr i sin tid), men jeg tror ikke på det. Chancen var der med The Dark Knight, men 5-films-feltet blev for stor en hurdle dengang.
Her igen, undskyld jeg skriver igen, men her kommer så mit bud på de oscar nomineret 2012
Lincoln (2012) de første der har set den er rigtig ville med den. og en af steven bedste film Django Unchained (2012) ser så mega fed ud The Master (2012) den har fået okay am. Cloud Atlas (2012) den kan gå begge veje Lo imposible (2012) ser rigtig god ud okay am. Argo (2012) har fået rigtig flotte am. Zero Dark Thirty (2012) Silver Linings Playbook (2012) Life of Pi (2012) Hushpuppy (2012)
#11 SebReuber 12 år siden
Ja, spændende at den også presses ind i år.. Endnu en kandidat i mændenes allerede proppede hovedrollekategori.. Tror umiddelbart den har bedst chancer for nominering i make-up og mandlige hovedrolle samt kvindelige birolle.
Ser den ikke rigtig som en spiller i Bedste Film-feltet, men who knows at this point.
#12 BN 12 år siden
En superhelte-film som årets bedste film? Niks!
#13 Ispep 12 år siden
#14 BN 12 år siden
Ikke bred nok.
I mine øjne er Rises en lillebitte-bitte-bitte smule bedre. Det er sandt, at 'The Dark Knight' var en milepæl, men 'Rises' rev mig mere med følelsesmæssigt og havde en stemning, som jeg lige nød en tandstump mere.
#15 Ispep 12 år siden
Det er for mig den svageste af de tre, men stadig hammer go' blockbuster.
#16 BN 12 år siden
Jeg har ikke set mange perfekte 3'ere, men det er den her i allerhøjeste grad.
#17 Sweetiebellefan 12 år siden
For andre film håber jeg på Frankenweenie og Hotel Transsylvania.
#18 SebReuber 12 år siden
Nah, den har ikke en chance.. Der er en lille, meget spinkel mulighed for, at den kan score en nominering, såfremt AMPAS føler de kan belønne hele serien lidt på den måde (lidt ala LOTR: The Return of the Kings sejr i sin tid), men jeg tror ikke på det.
Chancen var der med The Dark Knight, men 5-films-feltet blev for stor en hurdle dengang.
#19 Ispep 12 år siden
Det er jeg så ikke helt enig i, men absolut fed 3'er og dem er der ikke mange af, nej.
#20 fernando 12 år siden
Lincoln (2012) de første der har set den er rigtig ville med den. og en af steven bedste film
Django Unchained (2012) ser så mega fed ud
The Master (2012) den har fået okay am.
Cloud Atlas (2012) den kan gå begge veje
Lo imposible (2012) ser rigtig god ud okay am.
Argo (2012) har fået rigtig flotte am.
Zero Dark Thirty (2012)
Silver Linings Playbook (2012)
Life of Pi (2012)
Hushpuppy (2012)