Milk er min favorit til at løbe med det hele, har dog ikke set slumdog endnu først på søndag. Kan stadigvæk ikke se det fantastiske i TDK, men lad nu den ligge:P
Vi er en lille gruppe venner der plejer at mødes. Først spiser vi aftensmad sammen: Hjemmelavede burgere og bølge-fritter.
Derefter ser vi én af de Oscar-nominerede film der er udkommet på DVD (i år bliver det Happy-Go-Lucky).
Resten af aften står på Oscar-ceremonien. Vi har lavet stemmesedler og købt præmier til den der får flest rigtige. Derudover har vi en roset der går på omgang til vinderen, med teksten "Årets Oscar Vinder".
I pauserne har én af os lavet en quiz (i år er det mig der står for quizzen), og der er også præmie til vinderen af den quiz. I år kommer quizzen til at bestå af 4 runder: "Billedquiz", "Gæt skuespilleren/instruktøren", "Oscar-Trivia" og "Citat-quiz. Alle film og personer i quizzen skal have været nomineret til en Oscar. Det er drøn sjovt! Og jeg glæder mig!!!
He he. Desværre, det er en lukket klub. ;) Det er ikke mig der holder det i år, så det går nok ikke at invitere...
Nu vi lige har en Oscar-tråd, så har jeg et lige et spørgsmål. Er der en der lige kan specifere for mig hvad forskellen på de 2 lydkategorier i Oscar-uddelingen er? Sound Mix og Sound Editing?
#17 Godt spørgsmål, det kunne jeg også godt tænke mig at finde ud af. Jeg fandt dette på nette, og det lyder meget rigtigt, men om det er tænkt ind i en oscar-sammenhæng ved jeg ikke.
Der var engang hvor jeg kunne finde på at se oscars, men på nuværende tidspunkt ville jeg nok brække mig efter 30 sekunder. Hvad dælen er så interessant ved at se en masse mennesker rende rundt og slikke hinanden i røven? Ja undskyld sprogbruget, men det er da en værre gang rygklapperi.
#19 Selvfølgelig er det det. Men hvad er der galt i det?
Det er da bare rart at folk kan rose hinanden og blive anerkendt for deres arbejde. Jeg kan da ikke få ondt i røven i at folk roser hinanden. Det sker jo til alle prisuddelinger.
Og det er da interessant at se pga. spændingen i hvem der nu vinder, folks reaktioner, og så bare hele stemningen. Jeg synes det er rigtig sjovt og hyggeligt at se Oscar.
Men jo, det er rygklapperi (hvilket da bare er alletiders). Jeg synes dog ikke det er røvslikkeri. Det er da ikke røvslikkeri at anerkende nogen for deres arbejde...
#11 cansi 16 år siden
og søsteren vil også gerne se, kun pga. Zac Efron og Vannesa Hudgens skal præsentere en pris.
Og Elwood jeg kan lige så godt advare dig fra nu af. Du skal ikke klage hvis du kan høre jubel for hver pris TDK vinder, når vi nu bor i samme by :D
#12 Wangsgaard 16 år siden
Kan stadigvæk ikke se det fantastiske i TDK, men lad nu den ligge:P
#13 elwood 16 år siden
Jeg holder til i Egå, er du ikke i århus ? men ok kan værer du jubler højt.
Hvis du hører noget der smadrer alle glas i byen så er det blot mig som hviner af fryd når Thomas Newman takker for sin pris 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14 cansi 16 år siden
Ja Thomas Newman´s 10 nom. Han skal bare vinde i år.
#15 Herrguth 16 år siden
Først spiser vi aftensmad sammen: Hjemmelavede burgere og bølge-fritter.
Derefter ser vi én af de Oscar-nominerede film der er udkommet på DVD (i år bliver det Happy-Go-Lucky).
Resten af aften står på Oscar-ceremonien.
Vi har lavet stemmesedler og købt præmier til den der får flest rigtige. Derudover har vi en roset der går på omgang til vinderen, med teksten "Årets Oscar Vinder".
I pauserne har én af os lavet en quiz (i år er det mig der står for quizzen), og der er også præmie til vinderen af den quiz.
I år kommer quizzen til at bestå af 4 runder: "Billedquiz", "Gæt skuespilleren/instruktøren", "Oscar-Trivia" og "Citat-quiz. Alle film og personer i quizzen skal have været nomineret til en Oscar. Det er drøn sjovt!
Og jeg glæder mig!!!
Til natmad står den på hjemmelavet pizza.
#16 Wangsgaard 16 år siden
Det lyder hyggeligt og sjovt, er der plads til en til? :P
#17 Herrguth 16 år siden
Det er ikke mig der holder det i år, så det går nok ikke at invitere...
Nu vi lige har en Oscar-tråd, så har jeg et lige et spørgsmål.
Er der en der lige kan specifere for mig hvad forskellen på de 2 lydkategorier i Oscar-uddelingen er? Sound Mix og Sound Editing?
#18 enfilmnørd 16 år siden
Godt spørgsmål, det kunne jeg også godt tænke mig at finde ud af.
Jeg fandt dette på nette, og det lyder meget rigtigt, men om det er tænkt ind i en oscar-sammenhæng ved jeg ikke.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=200802...
NB
Wikipidea gav intet
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#19 loki 16 år siden
#20 Herrguth 16 år siden
Det er da bare rart at folk kan rose hinanden og blive anerkendt for deres arbejde. Jeg kan da ikke få ondt i røven i at folk roser hinanden.
Det sker jo til alle prisuddelinger.
Og det er da interessant at se pga. spændingen i hvem der nu vinder, folks reaktioner, og så bare hele stemningen. Jeg synes det er rigtig sjovt og hyggeligt at se Oscar.
Men jo, det er rygklapperi (hvilket da bare er alletiders). Jeg synes dog ikke det er røvslikkeri. Det er da ikke røvslikkeri at anerkende nogen for deres arbejde...