Gravatar

#1 rubberdub 19 år siden

Jeg har kikket lidt rundt efter alice in Wonderland, og ja den er da også nem at finde. Lidt for nem, finder faktisk alt alt for mange, og der i ligger prolemet. Hvilken en skal jeg købe, nogle der kan hjælpe... Vil meget gerne have orginalen på eng.

Hvis der er nogle der har kendskab, til H.P. Lovecrafts bøger vil jeg også meget gerne høre om dem.

på forhånd tak.
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#2 Benway 19 år siden

Med hensyn til Lovecraft så er næsten alle hans historier opsamlet i tre billigbøger:

Bind 1

Bind 2

Bind 3

På trods af kronologien så vil jeg anbefale dig at starte med bind 3 da den IMO indholder de bedste historier (selvom der også er mange gode ting i de andre).
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Yoda 19 år siden

Køb denne eller denne "Alice in Wonderland".

Ang. ovenstående versioner med Lovecrafts fortællinger, som Benway har fundet, så vil jeg anbefale dig at købe dem hos Play, hvor de udover at være en smule billigere også bringes fragtfrit, hvilket ikke er tilfældet hos Amazon.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 Benway 19 år siden

Fornemt. Så vil jeg føje Play til mine foretrukne :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 19 år siden

#2 Jeg ville nok sige, at han bare skulle tage at købe dem alle sammen, for At the Mountains of Madness er jo også en klassiker af rang. So, splash the cash, mate!

Uhm, Lovecraft ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 rubberdub 19 år siden

Køber alle mine bøger på Play... og mange tak til jer alle... Brugerne på filz er sgu de bedste... men #3 hvad er forskellen på de 2 udovar side antallet?
Gravatar

#7 Yoda 19 år siden

Jeg har brugt begge udgaver i undervisningsøjemed, og de er begge fortrinlige! Dog stikker Penguin udgaven af med sejren, hvis man har en akademisk interesse i litteratur - forklaring følger.

Begge udgaver indeholder dog "Alice in Wonderland" og "Through the Looking Glass" i uforkortet version. Så ingen ko på isen der.

Oxford udgaven har en akademisk introduktion ved Roger Lancelyn Green, et fyldigt noteapparat og er trykt i B-format (H:19,6 cm B: 12,8 cm)

Penguin udgaven har også en god introduktion ved Hugh Haughton, og noteapparatet er ikke set bedre i andre udgaver. Som Oxford udgaven, er også Penguin udgaven trykt i B-format. Udover dette, så indeholder udgaven også et genoptryk af originalmanuskriptet til "Alice’s Adventures Underground" og Lewis Carrolls essay "Alice".

Dog vil jeg anbefale dig, hvis du ikke interesserer dig for introduktioner og noteapparater, at du investerer i "The Complete Illustrated Lewis Carroll". Jeg ejer selv to udgaver, hvoraf begge kan købes hos Play:

The Complete Illustrated Lewis Carroll til £5

The Complete Lewis Carroll til £19

Alle fire udgaver er i øvrigt illustreret med smukke sort/hvid tegninger af John Tenniel. Sidstnævnte udgave til £19 er ren og skær boglir for bogfetichister. Den er i lækker hardback indbinding og med lidt flere illustrationer end udgaven til £5.

Så er det op til dig at bestemme, hvilken du vil have :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 rubberdub 19 år siden

se det der er lige hvad jeg kan bruge, mange tak Yoda. Jeg er ret sikker på at det bliver den dyre. Ser og lyder super lækker^^
Gravatar

#9 Yoda 19 år siden

Det var så lidt :-)

Skriv ny kommentar: