Jeg har længe overvejet at åbne en skatehal i Koldingområdet. Driften skulle financeres via sponsorater og reklamer som dem vi ser ved fodboldkampe. Og selvfølgelig ved at det ville koste noget at benytte stedet for skaterne. (Dog ikke det vilde - evt. et månedskort, som de tilbud man har i svømmehallen.)
Problemet er at jeg ikke har den fjerneste idé om hvordan man gør.
Nu er skating ikke noget jeg går særligt meget op i, men jeg kan se i byen, at der er brug for et sted. Ungerne skater jo alle steder, og det kunne vel være fedt for dem at ha et sted at komme, med gode og ordentlige forhold.
Er der nogen der har erfaring med at søsætte den slags projekter, og kan hjælpe mig med faldguber? Fx.: Grundlæggende financering fra firmaer, også gennem opbygningen, skating på eget ansvar osv..
Som sagt en vild idé, men dog muligt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det skal der nok blive tid til mester ;) (Som en del af hallen, skulle der også gerne være en lille burgerjoint, der solgte hamburgers, Real American Hamburgers. - Bøf, ketchup m/u ost - thats it!) Men det når jeg nok ikke inden julefrokosten..
Der er så endnu et problem: Mad og sundhedsstyrelsen. Jeg ville jo gerne ha en :) Regler for det?
Der er meget at sætte sig ind i.
Er det ikke noget med at kommunen vil smide mange penge i det? Der er lige blevet oprettet en skatepark oppe ved en hal, fordi en gammel blev revet ned på havnen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Se, den anden idé blev ligesom pillet ned igen. Jeg bor i en meget lille landsby (med egen tosse og købmand), og der er et par der har startet lige netop sådan en HP med dyr. Underligt. Jeg kender dem ikke, så de kan ikke ha stjålet idéen.
Og mht. Kommunen, så skal det være mig der ejer den, da jeg ser min vej til rigdom og velstand den vej. Jeg tror nu nok det ville kunne bære, hvis man fik arrangeret forskellige ting og sager, og det også blev et slags hænge-ud sted for de unge. Hvis det nu kostede 200,- pr. md. så skal mor og far nok betale, så den unge ikke render på gader og stræder og ryger hass.
Og så skal der jo reklameres rundt i hele hallen. Mon ikke skatemærker har en interesse i at reklamere, der hvor målgruppen er?
Men jeg er selvfølgelig interesseret i at få et par stykker mere med. Evt. en til at styre økonomien og en sælger. (Så skal jeg være konge og diktator)
I sidste ende er mit mål at købe en ø, hvor jeg vil trække mig tilbage, og overlade verdenen til de der gider... Kort sagt: Jeg leder efter en måde at blive rig på. Og gerne gennem hårdt arbejde, det er jeg sku ikke bange for!
..hvorfor ikke bare lave en sekt! en af den slags hvor folk skal give minimum 50% af deres indkomst for at være med, og alle tøsernene kan ved at ofre deres allerhelligste til den øverste guru ( dig ! ) ... opnå evig glæde og lykke..!! Tror ikke reglerne omkring det er så indviklede endnu, og der er massere af penge der bare venter på dig. Hvis du vil have flere gode råd så skriv til mig på [email protected]
Det første du gør er at ringe til kommunen og høre om de har en egnede grund (både hvad plads angår, men også med støj osv) og så høre du hvad den koster at leje/købe og om du må opføre et sådan slater sted (er det udendørs eller indendørs?)
Hvis prisen er til at overkomme, og endnu vigtigere at kommunen overhoved er interesseret i et sådan sted, så er du noget meget langt. Derefter lægger du et budget, og finder ud af hvor mange penge du skal have per sponser, og hvor mange tilmeldte brugere du skal have for at det giver mening.
I den forbindelse undersøger du også hvad kommunen evt. har af støtteordninger til den slags projekter. Det er jo ikke utænkeligt at det er noget de vil støtte. Tilgengæld er det slet ikek utænkeligt at de synes det er så god en ide at de laver det selv for at slippe for dig som konge og diktator :)
#1 davenport 18 år siden
Jeg har længe overvejet at åbne en skatehal i Koldingområdet.
Driften skulle financeres via sponsorater og reklamer som dem vi ser ved fodboldkampe.
Og selvfølgelig ved at det ville koste noget at benytte stedet for skaterne. (Dog ikke det vilde - evt. et månedskort, som de tilbud man har i svømmehallen.)
Problemet er at jeg ikke har den fjerneste idé om hvordan man gør.
Nu er skating ikke noget jeg går særligt meget op i, men jeg kan se i byen, at der er brug for et sted.
Ungerne skater jo alle steder, og det kunne vel være fedt for dem at ha et sted at komme, med gode og ordentlige forhold.
Er der nogen der har erfaring med at søsætte den slags projekter, og kan hjælpe mig med faldguber?
Fx.: Grundlæggende financering fra firmaer, også gennem opbygningen, skating på eget ansvar osv..
Som sagt en vild idé, men dog muligt.
#2 DarkLight 18 år siden
#3 davenport 18 år siden
#4 DarkLight 18 år siden
#5 davenport 18 år siden
(Som en del af hallen, skulle der også gerne være en lille burgerjoint, der solgte hamburgers, Real American Hamburgers. - Bøf, ketchup m/u ost - thats it!)
Men det når jeg nok ikke inden julefrokosten..
Der er så endnu et problem:
Mad og sundhedsstyrelsen. Jeg ville jo gerne ha en :)
Regler for det?
Der er meget at sætte sig ind i.
#6 wiseguy 18 år siden
Tror desværre ikke at en skatehal er bæredygtig i sig selv, men det bliver da spændende at høre hvad du finder ud af..
#7 DarkLight 18 år siden
#8 davenport 18 år siden
Og mht. Kommunen, så skal det være mig der ejer den, da jeg ser min vej til rigdom og velstand den vej.
Jeg tror nu nok det ville kunne bære, hvis man fik arrangeret forskellige ting og sager, og det også blev et slags hænge-ud sted for de unge.
Hvis det nu kostede 200,- pr. md. så skal mor og far nok betale, så den unge ikke render på gader og stræder og ryger hass.
Og så skal der jo reklameres rundt i hele hallen. Mon ikke skatemærker har en interesse i at reklamere, der hvor målgruppen er?
Men jeg er selvfølgelig interesseret i at få et par stykker mere med. Evt. en til at styre økonomien og en sælger.
(Så skal jeg være konge og diktator)
I sidste ende er mit mål at købe en ø, hvor jeg vil trække mig tilbage, og overlade verdenen til de der gider...
Kort sagt: Jeg leder efter en måde at blive rig på. Og gerne gennem hårdt arbejde, det er jeg sku ikke bange for!
#9 filmz-bullettooth 18 år siden
#10 Patriarch 18 år siden
Det første du gør er at ringe til kommunen og høre om de har en egnede grund (både hvad plads angår, men også med støj osv) og så høre du hvad den koster at leje/købe og om du må opføre et sådan slater sted (er det udendørs eller indendørs?)
Hvis prisen er til at overkomme, og endnu vigtigere at kommunen overhoved er interesseret i et sådan sted, så er du noget meget langt. Derefter lægger du et budget, og finder ud af hvor mange penge du skal have per sponser, og hvor mange tilmeldte brugere du skal have for at det giver mening.
I den forbindelse undersøger du også hvad kommunen evt. har af støtteordninger til den slags projekter. Det er jo ikke utænkeligt at det er noget de vil støtte. Tilgengæld er det slet ikek utænkeligt at de synes det er så god en ide at de laver det selv for at slippe for dig som konge og diktator :)