Jeg er igang med mit Bachelor project, som handler om hvlike virkemidler der bliver brugt til at sælge en film gennem plakater, trailers og lignende. Til det skulle jeg gerne bruge nogle bøger om "almindelige" reklamer. Jeg lærte engang i folkeskolen at man ubevidst scanner en plakat fra øverste venstre hjørne diagonalt til nederste højre hjørne og der var vist også noget med at man scannede i et "Z". Anyway er der nogen der kender nogle bøger omkring dette, altså hvordan man læser reklamer og virkemidlerne der bruges? De må gerne være på både dansk eller engelsk (engelsk er faktisk at foretrække da jeg læser i England).
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det ser meget interessant ud men det er ikke helt det jeg leder efter. Jeg leder efter en bog man ville give studerende der skal lære hvordan man rent grafisk opbygger en reklame.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Har ikke umiddelbart nogle konkrete bøger ved hånden, men på mit studie (Medievidenskab) har vi, i forbindelse med reklamer, skuller læse en del tekster af Roland Barthes. Han er vist en af de store folk der forklarer hvordan reklamer er bygget op og hvorfor det virker. Mener en af hans bøger hedder "Billedets Retorik".
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Prøv at gå ind på Grafisk Litteratur. De har masser af bøger om grafisk design som måske kan bruges. Disse bøger blive brugtpå de fleste grafiske uddannelser i Danmark
#1 frahm-2 18 år siden
De må gerne være på både dansk eller engelsk (engelsk er faktisk at foretrække da jeg læser i England).
#2 inflector 18 år siden
http://www.aiu.dk/AiU/application.do?command=getDo...
#3 frahm-2 18 år siden
#4 Guts 18 år siden
#5 danschier.dk 18 år siden