Gravatar

#1 Kalle Ferm 16 år siden

Som så mange andre har jeg en anseelig mængde billeder, video og musik på min PC. Det vil jeg gerne organisere lidt bedre end jeg gør i dag.

Mit spørgsmål er: organiserer i via mapper eller via programmer der styrer og kategoriserer indholdet, såsom fx Picasa eller lignende?

Jeg kan se nogle klare fordele - har lige leget lidt med zune til musikafspilning - det lader til at være noget nemmere at arbejde med end så mange andre musikprogrammer (har aldrig brudt mig om Itunes). Jeg kan meget nemt kategorisere og lave playlists mm.

Så det burde jo sådan set være godt... Men hvad med på lang sigt? Hvad når jeg formaterer engang, eller vælger at bruge et nyere og smartere program? Vil alt mit arbejde med at kategorisere, ordne artwork mm så være spildt?

Via mapper har man rimeligt styr på sine filer, men der er flere muligheder ved at bruge programmer til styring... hvad gør I? Har I gjort jer nogle overvejelser om dette "problem"?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#2 mvejen 16 år siden

Jeg laver generelt altid en partition til at installere programmer/styresystem og lign. og en dedikeret partition til at gemme musik,video,billeder og lign. Således kan jeg altid formatere/installere nye operativsystemer uden at mine medie data bliver berørt.

Ellers er jeg begyndt at bruge en "medie center" applikation til at organisere mine data, som kører på en dedikeret TV-out maskine.

Skriv ny kommentar: