Gravatar

#1 Guts 18 år siden

Hej Alle!

Har lige en forespørgsel.

Står og skal skrive en opgave om computerspil og æstetik. Vi har primært beskæftiget Os med Max Payne. Jeg skal finde et værk at analysere til multimedieæstetik og jeg vil gerne vælge et computerspil. Det må gerne være forholdsvist simpelt og også gerne med et narrativt element, lidt a la Max Payne, men noget andet.

Er lidt blank...derfor min ny-oprettede tråd. Er der nogle herinde der har et lignende spil jeg kan skrive om?
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#2 dyg 18 år siden

Måske er Bioshock et kig værd?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 e-male 18 år siden

Jeg er ikke helt med på hvad du præcist søger? Leder du efter noget æstetisk, hvor der er gjort noget ekstra ud af grafikken, stemningen og miljøet eller leder du efter spil hvor handlingen bliver fortalt på en særlig måde f.eks. som tegneserie i max payne?
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#4 Guts 18 år siden

Det ku være en idé.

Det er et godt spørgsmål. Jeg søger mest et spil der hvor handlingen bliver fortalt på en særlig måde.
Men jeg kunne også godt bruge nogle spil der er æstetisk flotte (mest med henblik på stemning og miljø).
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

Fahrenheit, også kendt under navnet indigo prophecy, fantastisk historie, undtagen hen mod slutningen da det falder lidt til jorden der.

Men plottet og opbygningen er ret genial, men følger historien fra flere vinkler af, du spiller en Ung herre der lige netop er kommet til dig selv ude på en resturant toilet, foran dig lægger en Død Mand (WTF did just happen here?)

Man spiller både den uheldige Mand, som forsøger at finde ud af hvad der er sket (og hvorfor han lige pludselig har fået utrolig kræfter, f.eks. Flygter han fra Politiet på et tidspunkt, på en ret blæret måde)

Men man får også leglighed til at spille Politiet som Jagter, ham så du jagter sådan set dig selv. F.eks. i første Scene med toilettet når du kommer væk derfra, så overtager du Politiet som nu skal finde ud af hvad der er foregået.

Det er en relativ ny måde at fortælle en spil historie på, og det fungere kanon.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 HeavyClaus 18 år siden

Hvad med et Silent Hill spil? der er masser af gode ting i dem! 2'eren kan anbefales at tage fat på! :-)
Gravatar

#7 Guts 18 år siden

Selvfølgelig!

Havde fuldstændig glemt Fahrenheit. Dejligt spil, med en lidt slatten slutning. Men et super spil. Godt bud. Det er bestemt et spil jeg vil bruge.

Gravatar

#8 filmz-Kadann 18 år siden

#1 -

Ikke at jeg helt ved om det er hvad du leder efter, men der er jo "Blade Runner".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 Morbid 18 år siden

Lyder som om du kunne vælge andet end et computerspil i den opgave. Når du nu har valgt et computerspil, synes jeg det ville være mest interessant med et spil, hvor handlingen ikke bliver dikteret. Her står mediet jo meget stærkt.

Du skriver, at du søger et spil, hvor handlingen bliver fortalt på en bestemt måde. Er det noget du kan uddybe?

Personligt ville jeg nok skrive om Dead Rising :D
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#10 Patriarch 18 år siden

Dead Rising er cool spil!

Anyway, hvad med at vælge et RPG computerspil eller MMO? Begge har alternative fortælle former med mere frihed til spilleren.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: