Gravatar

#1 Patriarch 18 år siden

Nå - der er nogen der har bedt om en demo på noget fantasy musik. Så inden jeg sender den afsted skal jeg lige have den godkendt her på filmz :)

Én ting jeg som sædvaneligt er meget interesseret i at vide, er om melodien er original. Det gør ikke noget at den minder om noget andet, eller har bogle passager til fælles med andet - jeg er interesseret i om melodien er kopieret.

Det er "back-to-the-roots" for mit vedkommende. Startede med fantasy musik, men har ikke lavet noget meget længe. Det var monster fedt at arbejde med igen. :)

Her er den så:

www.marcussenmusic.com/FantasyDemo.mp3
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Æsop9000 18 år siden

Koret i starten var ret godt. De første 48 sekunder giver mig mange storfilms assosiationer. Ala bibel-film fra 50erne.
Den sidste er fin, men lidt tam forhold til starten - men det er jo en outro, så den er fin.
Jeg synes da det var originalt nok.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#3 Patriarch 18 år siden

Tak for det. So far so good :)
Gravatar

#4 PredatorX 18 år siden

Jeg synes det er super fedt. Har ikke rigig nogen negativ kritik at følge op med egentlig. Dog kunne afslutningen have været lidt bedre. Man kunne godt have gået lidt mere i det ekstreme mht anden stemmer osv:-D Men melodien synes jeg virker ret original. Jeg sidder ihvertfald og nynner det lidt nu:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 Patriarch 18 år siden

hehe, takker :)

Når i siger at afslutningen er "tam", "kunne være bedre" snakker vi så om selve musikken der ikke er god nok. Altså med andre ord - er det fordi i ikke gidder det der stryger pis, eller fordi det stryger pis jeg har lavet er noget pis? :D
Gravatar

#6 McPeter 18 år siden

Nu har jeg også lige lyttet til det. Synes også starter fungerer rigtigt godt. Tror måske lidt at slutningen bare virker "tam" i forhold til, da det jo ikke er ligeså bombastisk som starten. Men strygerne mindede om noget af det stille musik fra LOTR og så kom jeg også til at tænke på det stille stykke fra Indy 3 soundtracket. Det eneste jeg lige kan sætte en finger på er at nogle af tonerne fra strygerne virker lige hastige nok, som om at de bliver afbrudt et split-sekund tidligere end de burde. Håber du forstår hvad jeg mener? Altså som om at de måske skulle enten være lidt længere eller måske "flyde lidt mere ud"... lidt svært at forklare... :-)

Håber du kan bruge det. Pøj pøj med det...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: