Gravatar

#111 Lord Beef Jerky 13 år siden

#110 Her er jeg helt enig med dig!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#112 Bruce 13 år siden

Lord Beef Jerky (109) skrev:
#108 Snakker du om USA? =)

Jeg snakker om alle, som lader deres liv på jord styre af ufornuft. Essensen er budskaberne, som folk lader livet styre af. Om det er en prædikant fra Texas, som hellere vil bede sig ud af gældsproblemer eller muslimer, som lever og dør efter en Sharia lov.

Men derudover så er USA som land, demokratisk i sit fundament og har dermed nedfældet individuelle frihedsrettigheder i forfatningen, som ikke er styret af religion. Eller rettere sagt. De individuelle frihedsrettigheder fra 1776 er opstået på basis af kristendommens budskaber. Det er over 200 år siden og jeg tvivler denne udvikling har samme kraft i lande funderet på f.eks. islam.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#113 Lord Beef Jerky 13 år siden

#112 Jeg finder det dog yderst bemærkelsesværdigt, hvordan et demokratisk land som USA netop er bygget så stærkt op omkring religion... alt fra den beskedne skrift på dollarseddelen til præsidentens ed. De går endda stadig i krig i Guds navn. Anyway... det var blot en mindre sjov provokation fra min side, da din besked ikke virkede særligt målrettet mod lige præcis USA =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#114 frahm-2 13 år siden

Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg tror bare at konklusionen er at de er nogle idioter. Punktum.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#115 Patriarch 13 år siden

Ja, det er nok ikke helt upræcist.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#116 Bruce 13 år siden

#113 Det finder jeg nu overhovedet ikke bemærkelsesværdigt. Landet er bygget op omkring nybyggere fra England, Italien, Irland og sydamerikanske lande, som alle er fra stærkt kristne kulturer og dertil kommer den sorte befolkning, som også er meget kristne anlagt, bl.a. via baptisme.

Men nej, den var ikke særlig målrettet mod USA, for jeg mener religion som problem for de individuelle menneskerettigheder dér er ikke eksisterende. Der bliver menneskeretskrænkelser ikke udført i guds navn, men i terror'ens og frygtens navn. Der er en stor forskel.

Gravatar

#117 Patriarch 13 år siden

Religion fylder dog, langt, langt mere end det burde i USA - ikke mindst hvis man spurgte 'The Founding Fathers'. Den store betydningen af religion i amerikansk politik (og behovet for offentligt at manifestere sin religion) er også et relativt nyt fænomen. Men derudover er der selvfølgelig ingen sammenligning mellem USA og teokratiske regimer.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#118 Bruce 13 år siden

#117 Når man bruger religion, som et middel for at opnå politiske mål, så ja, så går man for vidt. Som Jesus sagde:

"Giv kejseren hvad kejserens er og gud hvad guds er", hvilket dog ikke er det samme som at konstatere, at religiøse værdier er ufornuftige, når mange faktisk er tæt knyttede til demokratiets egne.
Gravatar

#119 Muldgraver 13 år siden

Bush dyrker jo også en krigsgud... :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#120 Slettet Bruger [2999499463] 13 år siden

Skriv ny kommentar: